HR Supportere med administrativt fokus

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du nysgerrig og trives du med at udvikle og skabe forandring inden for HR og rekruttering?  Er du god til at videndele og i stand til at sætte dig ind i lovgivningen på statens område i forhold til et universitet i udvikling? Så er du måske vores HR Supporter, som vi søger i Administrationscenter Nat-Tech til vores HR afdeling. Vi søger en barselsvikar og en fast HR Supporter, begge stillinger er lokaliseret i Aarhus med tiltrædelse pr. 1. maj 2024 eller snarest herefter.

De administrative HR-opgaver løses i afdelingens teams, hvorfor samarbejde, videndeling og datadisciplin er centrale egenskaber for at sikre flow og fremdrift i opgaverne både i og på tværs af teams.
 

Dine primære opgaver vil derfor bl.a. være:

  • Personaleadministration for institutter/centre i henhold til gældende lovgivning og retningslinjer for ansættelse af både videnskabelige og teknisk administrative medarbejdere – såvel danske som internationale
  • Rekrutteringsprocessen i AU HR´s rekrutteringssystem (EMPLY)
  • Behandling af personalesager i det personaleadministrative IT-system (WorkZone)
  • Udarbejdelse af ansættelsesbreve og lønforhandling
  • Indtastning af løn i HR LØN
  • Håndtering af arbejds- og opholdstilladelser for internationale medarbejdere
  • Håndtering af barselssager og indtastning ved refusionssøgning mv.
  • Ad hoc deltage i tværgående arbejdsgrupper/projekter med fokus på bl.a. procesoptimering
  • At medvirke til udvikling og implementering af fælles løsninger og ensartede arbejdsgange.
Du vil i din opgavevaretagelse kunne trække på relevant specialiseret hjælp fra kollegaer samt AU HR’s fælles administration.
 

Vi forventer, at du:

  • Har en relevant uddannelse
  • Har god erfaring med HR administrative opgaver – gerne på det offentlige område
  • Kan bevare overblikket i pressede situationer, herunder sikre rettidig inddragelse af kolleger eller andre interessenter
  • Er struktureret, kvalitetsbevidst og trives i en travl hverdag
  • Har erfaring med både selvstændig opgavevaretagelse og teamwork
  • Har gode formidlingsevner på både dansk og engelsk
  • Er erfaren bruger af Officepakken (i særdeleshed Word, Excel og Outlook)
  • Har en nysgerrig tilgang til brugen af HR IT-systemer og optimering af arbejdsgange
  • Er indstillet på begrænset mødeaktivitet på fakultets geografier, så kørekort vil være en fordel.
  • Er indstillet på at specialisere sig indenfor nogle af disse HR administrative emner



Vi tilbyder:


  • En arbejdsplads med stor selvstændighed i opgaveløsning
  • En divers arbejdsplads med løbende forandringer og udvikling
  • En stor kontaktflade på en alsidig arbejdsplads med international berøringsflade
  • Et arbejdsmiljø præget af høje faglige ambitioner, tempo og frihed under ansvar
  • Samarbejde i teams, med fokus på faglig udvikling af såvel den enkelte medarbejder som det samlede team
  • En dynamisk arbejdsplads, hvor vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø, humor og at fællesskabet fungerer både fagligt og socialt
  • Mulighed for deltagelse i udvikling af arbejdsgange, HR-systemer og implementering af disse
  • Introduktionsforløb og sidemandsoplæring fra kollegaer.
 

Natural Sciences (Nat) og Technical Sciences (Tech) på Aarhus Universitet

Vi består af to fakulteter med 16 enheder og ca. 3000 medarbejdere, som administrationen understøtter, for at Aarhus Universitet kan levere det bedste indenfor sine kerneområder: Forskning, undervisning, talentudvikling og videnudveksling/myndighedsbetjening.
HR afdelingen er en del af et Administrationscenter, som består af ca. 400 medarbejdere. Vores opgave er at understøtte ledelsen på vores to fakulteter fordelt på flere geografier i Danmark og levere driftssikker og løsningsorienteret service til fakulteterne. HR afdelingen består af i alt 30 medarbejdere fordelt på tre teams. Organisatorisk refererer du til HR chef Dorthe M. Andersen.
Vi har stor fokus på procesoptimering, fælles praksis og standarder samt videndeling på tværs af Administrationscenteret og med AUs fælles administration.

Arbejdsstedet og ansættelsesområde  

Arbejdsstedet er Ny Munkegade 120, 8000 Aarhus C. og ansættelsesområdet er Aarhus Universitet med tilhørende institutioner.


Spørgsmål og ansøgning


For yderligere information om stillingen kan følgende kontaktes: HR Chef Dorthe M. Andersen, mobil +45 6020 2799, e-mail: dma@au.dk
 


Ansættelsesvilkår og løn

Ansættelse er med tiltrædelse pr. 1. maj 2024 eller snarest muligt herefter.
Løn- og ansættelsesvilkår i forhold til uddannelsesmæssig baggrund og gældende overenskomst, hvilket f.eks. kunne være fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer samt organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/STAT for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere eller AC-overenskomsten.

Samtaler forventes afholdt den i uge 16 og 17, 2024.




Om Aarhus Universitet

Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.300 medarbejdere med en årlig omsætning på 7,0 mia. kr. Læs mere på www.au.dk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Universitet, Ny Munkegade 120, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6012887

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet