Implementeringskonsulent

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du erfaringer med at gennemføre forandringer i store organisationer? Og kan du nænsomt hjælpe organisationen igennem svære forandringer med respekt for den enkelte medarbejders faglighed og dagligdag? Så er det måske dig, vi leder efter.

Aarhus Universitet er midt i en spændende bevægelse i området for studieadministration. Med nye digitale standardløsninger sigter vi mod at skabe et moderne brugervenligt systemlandskab, der udnytter de teknologiske muligheder og giver studerende og medarbejdere den bedst mulige støtte. Universitetet har de senere år været i gang med en digital transformation og er netop nu i gang med et stort transformativt projekt. Her skal universitetets "Student Information System" (SIS) udskiftes, konfigureres og implementeres i organisationen.

For at klæde organisation og medarbejdere på til en smidig implementering og en forandret hverdag med nye arbejdsgange søger vi derfor en implementeringskonsulent, som skal indgå i projektgruppen, der har ansvar for den organisatoriske implementering.


Om jobbet


Som implementeringskonsulent vil du i det daglige have et tæt samarbejde med projektlederen, der har det overordnede ansvar for den organisatoriske implementering. Du vil drive en række aktiviteter, der skal sikre den bedste klargøring, udrulning og ibrugtagning af det nye SIS-system på hele universitetet. Heri indgår arbejde med uddannelse og træning samt transformation og forandringsledelse forud for ibrugtagning af det nye system. Dernæst løbende at have fokus på at optimere og effektivisere eksisterende processer og arbejdsgange for den enkelte medarbejder, hele administrative afdelinger og på tværs af organisationen.

Der er tale om en nyoprettet og spændende stilling, hvor du vil komme til at arbejde tæt sammen med bl.a. projektledere, forretningsarkitekter og proceskonsulenter samt de mange interessenter (ledelse, medarbejdere og studerende) på universitetets fem fakulteter. Du skal derfor brænde for at drive udviklingen inden for organisatorisk implementering og forandringsledelse i en stor og kompleks organisation. Det er essentielt, at du er dygtig til at samarbejde og skabe relationer med mange forskellige faggrupper, ligesom kommunikation og formidling er stærke greb i din værktøjskasse.


Opgaver


  • Fungere som oversætter imellem de tekniske og forretningsmæssige ønsker og muligheder i systemets opsætning og konfiguration for den enkelte medarbejders daglige arbejdsprocesser
  • Udvikling og gennemførsel af trænings- og uddannelsesprogrammer og workshops for medarbejdere for at sikre en gnidningsløs overgang til det nye system
  • Samarbejde tæt med interessenter på tværs af universitetet for at sikre tilstrækkelig involvering og opbakning til succesfuld implementering
  • Deltagelse i test, kvalitetssikring og formidling af best practice i anvendelse af processer og data
  • Kommunikation til relevante interessenter



Kvalifikationer


  • har erfaring med metoder til organisatorisk implementering af forretningskritiske IT-løsninger
  • har erfaring med konkrete metoder og værktøjer til facilitering af organisatoriske forandringer og adfærdsdesign
  • kan forstå et IT-system i dets konfiguration og brugergrænseflade
  • kan forstå og formidle de sammenhænge og konsekvenser der er mellem forretningsprocesser, systemlandskab, konfiguration og integrationer
  • besidder stærke kommunikationsevner
  • har et stort drive kombineret med en stærk evne til at eksekvere
  • er naturligt struktureret og har gode analytiske evner
  • er kvalitetsbevidst, omhyggelig, fleksibel og forandringsparat
  • er god til at bygge relationer og eminent til at samarbejde
  • forstår, hvad forandringer gør ved mennesker, og ved hvordan den viden er vigtig i det daglige
  • kan begå sig på dansk og engelsk i både skrift og tale
  • har et par års relevant erhvervserfaring
  • har en relevant videregående uddannelse inden for IT og kommunikation (f.eks. ITKO eller lignende)



Om afdelingen


Du bliver en del af afdelingen for Studiesystemer, hvor systemejerskabet for universitetets studieadministrative systemportefølje er forankret. Studiesystemer er organisatorisk forankret som et af fem funktionsområder under vicedirektørområdet AU Uddannelse. Vi varetager både drift og udvikling, kontakt til vores leverandører i ind- og udland – i tæt samspil med både fakulteter og IT’s forskellige afdelinger. Som afdeling arbejder vi hele tiden for at blive bedre, at udvikle vores metoder og praksis og løfte vores faglige kompetencer. Derfor har vi løbende fokus på både den enkelte og afdelingens samlede behov, når vi kompetenceudvikler os. Vi planlægger et introduktionsforløb for dig fra første dag. Vi sikrer løbende fokus på dit potentiale og din udvikling ved faste feedback-samtaler med din leder.

Vi har en uformel tone og et stærkt, socialt fællesskab med bl.a. fast fredagsmorgenmad og sociale arrangementer. Du er altid velkommen, når du søger sparring hos en kollega, hvis der er noget, som du er i tvivl om eller har brug for hjælp til, ligesom ledelsen altid er parat til at støtte eller hjælpe i dagligdagen. 


Formalia


Stillingen er en fast stilling på 37 timer pr. uge og med tiltrædelse 1. september 2024 eller snarest muligt derefter.  

Ansættelse og aflønning sker i overensstemmelse med gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og relevant faglig organisation (afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund).
 
Arbejdsstedet er Fredrik Nielsens vej 5, 8000 Aarhus C. 

Send ansøgning vedlagt CV og evt. relevant dokumentation elektronisk via jobportalen.

Vi afholder første samtaler 17. og 18. juni. 
 
Yderligere oplysninger 
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved henvendelse til funktionschef, Trine Kvitzau mobil 30 30 46 31, e-mail: tkvitzau@au.dk.

Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en styrke og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.

Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.
 


Om Aarhus Universitet

Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.300 medarbejdere med en årlig omsætning på 7,0 mia. kr. Læs mere på www.au.dk


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Universitet, Fredrik Nielsens Vej 5, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6043322

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet