BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Interesserer du dig for økonomisk projektstyring, og har du kendskab til projekt- og bevillingsadministration eller statens budget- og regnskabssystemer? Så kan du blive en del af vores velfungerende team i Innovationsfonden med gode muligheder for at sætte din faglighed i spil i forhold til opgaveløsning, organisering og samarbejde.
Vi skaber fremtidens fundament
I Innovationsfonden investerer vi hver dag i landets dygtigste forskere, videns-iværksættere og virksomheder, der med nye idéer, viden og teknologi styrker Danmark og samfundets bæredygtighed. I 2023 investerer fonden over 1,6 mia. kr. i forsknings- og innovationsprojekter. Det er en spændende og væsentlig samfundsopgave, vi løser – og den kan du nu blive en del af!
Innovationsfonden søger Financial Officers til afdelingen for Økonomi, Jura og Styring på hovedkontoret i Aarhus. Der er tale om en fast og en midlertidig stilling (et år med mulighed for forlængelse). Sammen med ca. 65 engagerede og dygtige kollegaer, der brænder for at gøre gode idéer til virkelighed, bliver du en vigtig del af Innovationsfonden – og får en central rolle i at hjælpe kollegaer og kunder med økonomisk styring af vores investeringer.
Financial Officers til Økonomi, Jura og Styring
Du ansættes i teamet for Projekt- og Institutionsøkonomi, som er placeret i Innovationsfondens afdeling for Økonomi, Jura og Styring. Du vil i samarbejde med dine kollegaer i fonden have ansvaret for at sikre den økonomiske fremdrift og overblik i investeringsprojekterne. Arbejdet i teamet omhandler bl.a. oprettelse af bevillinger i vores bevillingssystem, behandling af regnskaber og ændringsanmodninger fra fondens investeringsprojekter.
Vi arbejder tværfagligt, og dine faglige vurderinger inddrages derfor også i sagsbehandlingen. Samtidig lægger vi vægt på gode relationer til projekt- og øvrige samarbejdspartnere og bruger tid på kommunikation og vejledning vedr. projekter og ansøgning til fondens investeringsprogrammer.
Vi har fokus på kompetent opgaveløsning til tiden og anvender driftsstyring som rammen for opgaveløsning. Teamet tilrettelægger arbejdet i fællesskab, og alle bidrager til, at vi både løser vores opgaver, håndterer udfordringer og optimerer vores processer. Derfor forventer vi også, at du kommer med en vilje til og ambition om at være med til at optimere og styrke vores funktion.
Er du vores nye kollega?
Vi forestiller os, at du har en administrationsbachelor eller en bachelor inden for økonomi og administration, men du kan også være nyuddannet kandidat inden for samme område.
Du må gerne have erfaring med enten administration eller behandling af projektregnskaber, indsigt i forvaltningsprocesser og regler for regnskab, revision og bogføring. Men er du den rette nyuddannede kandidat med interesse for området, sørger vi naturligvis for grundig oplæring.
Det vigtigste for os er, at du har den rette motivation til jobbet.
Du bliver en del af et stærkt engageret miljø, hvor du udfordres både fagligt og personligt. Det er en fordel, hvis du har/er:
- erfaring med/kendskab til statens tilskudsområde el.lign.
- erfaring med administration og/eller behandling af projektregnskaber
- kendskab til statslig økonomistyring el.lign.
- erfaring med at formidle regler og retningslinjer
- interesse for og lyst til at arbejde med (inter)nationale projekter og samarbejdspartnere
- åben over for perioder med ekstra arbejdspres og rutinepræget arbejde
- blik for at holde fokus på detaljen og formår at servicere vores kunder med tålmodighed
- dygtig til at samarbejde og kan trives i et åbent og uformelt miljø
- stærke Excel kompetencer og ser værdien i dataunderstøttede beslutninger
Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener nemlig, at en god kultur med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag. Samtidig får du gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv.
Løn og ansættelsesvilkår
Du ansættes i Innovationsfonden efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.
Ansættelsesstedet er Innovationsfonden, Europaplads 2, 8000 Aarhus.
Søg stillingen
Klik på knappen ”søg stillingen”.
Vi skal have din ansøgning, cv, eksamenspapirer og andre relevante dokumenter senest den 22. oktober 2023. Vi forventer at holde samtaler uge 43.
Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte CFO Michael Friis Lindinger på mobil 6190 5090.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Århus Europa plads, Europa Plads, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5922651