IT-Forretningsspecialist til forretningsudvikling af debitorsystem, opkrævning og inddrivelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:
Vil du være en del af Danmarks førende kommune inden for opkrævning, hvor vi går nye veje med ”Smartere opkrævning”, og går forrest i onboarding-processen til statens inddrivelsessystem, PSRM? Kan du bringe dine analytiske evner i spil til at drifte, optimere og udvikle Aarhus Kommunes debitorsystem? Er du detaljeorienteret med flair for systemsammenhænge samt komplekse datasæt? Har du lyst til at bidrage med alt dette for at skabe mere plads til velfærd i Aarhus Kommune? IT-forretningsspecialisten i Forretningsudvikling og Debitorstyring er en del af afdelingen Drift og Økonomi og arbejder særligt indgående med kommunens SAP-baserede debitorsystem, KMD Opus Debitor. Teamet, der er socialt, ungt og nysgerrigt, består af fem kollegaer, som arbejder med forskelligartede IT-opgaver for hele Backoffice i Aarhus Kommune (Opkrævningen, Folkeregisteret/sygesikring, Drift og Økonomi, Kontrolteamet samt Nævnssekretariatet).

Du vil sammen med andre kollegaer drifte og udvikle kommunens debitorsystem, som styrer den samlede opkrævningsproces for alle typer af kommunale restancer, herunder f.eks. biblioteksgebyrer, ejendomsbidrag og daginstitution. Du bistår Opkrævningens sagsbehandlere og ledelse samt kommunens interne samarbejdspartnerne i håndteringen af dette system. Opgaven er at sikre en stabil systemdrift og derudover fremtidssikre Aarhus Kommunes fortsatte frontløberposition indenfor kommunal opkrævning. I rollen som IT-Forretningsspecialist skal du være klar til at påtage dig forskellige typer af opgaver og ansvar i alle faser fra idégenerering til implementering, forretningsudvikling og opfølgning.

Andre opgaver der er centrale for stillingen:

  • Projektdeltagelse i, og evt. ledelse af, projekter relateret til kommunens tilslutning til PSRM
  • Integrationen af nye fagsystemer og fordringstyper til kommunens debitorsystem.
  • Deltagelse i IT-projekter som udspringer fra monopolbruddet (KOMBIT).
  • Deltagelse i tværkommunal vidensdeling på området for kommunal opkrævning og inddrivelse.
  • Behandling af komplekse fejlsager i tæt samarbejde med Opkrævningen og systemleverandører.
  • Udbredelse af viden om lovmedholdelig opkrævning og inddrivelse ud i kommunen.
  • Varetagelse af god samarbejdsrelation med leverandører, samarbejdspartnere og andre offentlige institutioner.
     

Din profil:
Det forventes, at har opnået gode karakterer gennem dine studier og erhvervsliv. Du er analytisk og detaljeorienteret samtidig med, at du kan tænke ud af boksen i forhold til IT-løsninger, forretningsprocesser og nye IT-initiativer. Vi forudsætter, at du trives i et miljø, hvor der stilles krav til din faglige viden og evne til at arbejde selvstændigt og tage ansvar. Du kan sammentænke systemer og forretning i en helhed. Vi forudsætter, at du er fleksibel og servicemindet med gode samarbejdsevner med fokus på videndeling.

Det vil være en fordel hvis du:

  • har erfaring med at navigere i og anvende et SAP-baseret debitorsystem og/eller økonomisystem
  • har kendskab til lovgivning og praksis vedrørende kommunal opkrævning og inddrivelse.
  • har erfaring med samspillet mellem kommunal opkrævning og statslig inddrivelse hos Gældsstyrelsen.
  • er begejstret for store datamængder og arbejder struktureret med fokus på detaljen
  • har erfaring med drift, optimering og kvalitetssikring af komplekse IT-systemer
  • udover den normale drift, kan, eller på sigt ønsker, at varetage en ledende rolle i forskelligartede projekter
  • har kendskab til udvikling i værktøjerne Alteryx og Tableau
     

Derfor skal du vælge os:
Vi tilbyder:

  • en arbejdsplads som går i front og tænker nyt
  • en spændende og alsidig arbejdsplads med et højt fagligt niveau
  • et job med udfordrende arbejdsopgaver
  • et fagligt, åbent og uformelt miljø
  • et job med høj grad af selvstændighed i tilrettelæggelsen af egne arbejdsopgaver
  • et job med en bred snitflade til interne og eksterne samarbejdspartnere samt myndigheder
  • en arbejdsplads med høj trivsel og arbejdsglæde blandt medarbejderne
  • en fleksibel arbejdsplads med flekstid.
     

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 37 timer.

Der vil blive indhentet privat straffeattest og ansættelse sker under forudsætning af, at attesten ikke viser, at du er uegnet/uværdig til stillingen. Du kan læse mere her om hvordan vi behandler dine oplysninger her.  Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende privat straffeattest.


Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Chef for Backoffice, Borgerservice, Finn Bruun Ravnsbæk, på telefon 2120 2579 eller mail fbr@aarhus.dk.


Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfrist: 10. april 2024

Vi forventer, at samtaler finder sted d. 18. og 19. april 2024 og evt. anden samtale d. 24. april 2024.

Ansøgning skal vedlægges relevante eksamensbeviser med karakter.

 
Om Kultur og Borgerservice
Kultur og Borgerservice er hjertet i Aarhus' identitet. Vi fokuserer på at gøre kulturproduktion, kulturelle oplevelser, borgerservice og fritidsaktiviteter tilgængelige og inkluderende for alle. Det styrker fællesskabet, øger livskvaliteten og skaber en attraktiv kommune, der tiltrækker nye borgere, turister og virksomheder. Kulturen og fritidslivet er afgørende for at forme vores samfund og inspirere kommende generationer. Kom og vær med!


Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgerne og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt, og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus en god by for alle. 

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med! 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Hack Kampmanns Plads 2, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6016838

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet