Jobcenter Aarhus, Job og Virksomhedsservice, Center for Dagpenge, job og Karriere søger resultatorienteret virksomhedskonsulent til fast stilling på fuld tid fra 01.04.24

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Jobcenter Aarhus, Job og Virksomhedsservice, Center for Dagpenge, job og Karriere søger resultatorienteret virksomhedskonsulent til fast stilling på fuld tid fra 01.04.24

Vi søger en resultatorienteret virksomhedskonsulent med høj faglighed til at varetage en professionel og virksomhedsopsøgende indsats. Stillingen er en fastansættelse på 37 timer og på fuldtid fra 01.04.24. Du vil blive tilknyttet en af to afdelinger for akademikere og professionsbachelorer, som består af i alt 47 job- og virksomhedskonsulenter. 

Kort beskrivelse af centeret:
I centeret er der ca. 120 medarbejdere fordelt på 5 afdelinger. Stillingen er placeret i Afd. 2 for Akademikere og Professionsbachelorer. I centeret har vi en bred samarbejdsflade til de aarhusianske virksomheder, hvor fokus på virksomhedernes efterspørgsel er med til at sikre effekt og resultater i beskæftigelsesindsatsen. Målet er at tilbyde en indsats, der bringer borgeren hurtigst muligt i job, og samtidig sikre et godt match mellem virksomhed og ledige.

En relativt høj ledighed blandt højtuddannede dimittender danner baggrund for en særlig virksomhedsrettet indsats for målgruppen i Jobcenter Aarhus. Målet med indsatsen er, i tæt dialog med virksomhederne, at finde og skabe jobåbninger til højtuddannede.

Jobcenter Aarhus er med ca. 1500 medarbejdere Danmarks næststørste jobcenter. Vi arbejder med et stærkt jobfokus, hvor vi dels er optagede af at udvikle indsatsen via Aarhus Kommunes virksomhedsstrategi, dels - med jobsøgeren i centrum - at arbejde målrettet med at understøtte jobsøgerens aktive deltagelse, samt at imødekomme virksomhedernes efterspørgsel efter højtuddannet arbejdskraft. 

Jobcenter Aarhus har allerede en effektfuld indsats på området. Har du lyst til at være med til at gøre en forskel, har du kendskab til målgruppen og ikke mindst erfaring med virksomhedsopsøgende arbejde, kan vi tilbyde ansættelse i en dynamisk afdeling, der har succes i samarbejdet om klart definerede mål, og hvor du sammen med teamet af virksomhedskonsulenter og jobkonsulenter skaber resultater og sikrer det rette match mellem virksomheder og højtuddannede. 

Om jobbet:
I det eksisterende samarbejde er den primære opgave rekruttering af akademikere fra Aarhus Kommune til lokale virksomheder, institutioner og organisationer. 

Virksomhedskonsulenternes primære funktion er en professionel indsats i form af opsøgende kontakt over for virksomheder i og uden for Aarhus Kommune.  Indsatsen understøttes af tværfaglige teams bestående af jobkonsulenter og virksomhedskonsulenter, som arbejder i relation til 7 kandidatbanker:

  • Supply Chain Management & Economics
  • Kommunikation og Markedsføring 
  • IT &TECH – udvikling, support og sikkerhed
  • Arkitektur & Byggeri 
  • HR, Administration & Jura 
  • Science, Technology & Sustainability 
  • Sundhed, Pædagogik, Undervisning og Administration – det offentlige arbejdsmarked

Arbejdsopgaver:

Som virksomhedskonsulent, vil dine opgaver være 

  1. at skabe kontakt til virksomheder for at rådgive om mulighederne for ansættelse af højtuddannede og hjemtage jobordrer, job med løntilskud og virksomhedspraktikker. Du skal være indstillet på telefoncanvas og virksomhedsbesøg. 
  2. at skabe det rette match mellem højtuddannede jobsøgende og virksomhedernes efterspørgsel 
  3. at medvirke aktivt til opfyldelse af teamets mål
  4. at deltage aktivt i kampagner og events 
  5. at dokumentere indsatsen i vores fagsystem


Din profil:

Vi søger en kollega, der

  • kan arbejde selvstændigt og som en del af et team kan planlægge og tilrettelægge den opsøgende virksomhedsindsats
  • har erfaring med virksomhedsopsøgende arbejde og gerne har et veludbygget virksomhedsnetværk, du kan bringe i spil
  • arbejder fokuseret, systematisk og resultatorienteret, så du medvirker til at teamet når sine måltal
  • kan kommunikere på engelsk 
  • kan arbejde med projektstyring
  • er indstillet på, at IT-værktøjer indgår som en naturlig del af dit arbejde, da der stilles store krav om dokumentation
  • har kørekort
  • har en relevant uddannelse og kendskab til målgruppen 

Vi lægger desuden særligt vægt på, at du

  • evner at have mange bolde i luften
  • har gennemslagskraft og qua dine formidlingsevner kan motivere og rådgive jobsøgende og virksomheder
  • evner at arbejde i en politisk styret organisation, hvor ny lovgivning ofte stiller krav til omstillingsparathed, højt fagligt niveau, kreativitet og fleksibilitet 
  • er en god teamplayer og har gode samarbejdsevner

 

Derfor skal du vælge os: 
Vi er en spændende arbejdsplads i en af landets største kommuner, som har mod på at udfordre og tænke nyt. Vi kan tilbyde et alsidigt og udfordrende job i en organisation under stadig forandring. 

Du bliver en del af et stærkt kollegaskab med højt til loftet, fleksible arbejdsvilkår, mange udfordringer og spændende arbejdsopgaver, samt gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Vi er ambitiøse, fleksible og alle hjælper, når det brænder på.

Løn og ansættelsesvilkår:

Ansættelsesvilkår vil være i henhold til overenskomst mellem KL og HK eller DS. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer. 

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Dorte Marie Jensen på mail dmij@aarhus.dk eller tlf. 8713 3944 samt afdelingsleder Anita Gandrup Ernst på mail angae@aarhus.dk eller tlf. 4185 6590.


Ansøgning:
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. mail, har vi modtaget din ansøgning.

Ansøgningsfrist: 18.02.2024
Ansøgning med relevante bilag skal være modtaget senest søndag den 18. februar 2024.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den mandag den 26.02.24. 

Tiltrædelse: 1. april 2024.

 

Om Job og Virksomhedsservice:
Jobcenter Aarhus, Job og Virksomhedsservice er ét af seks driftsområder i Aarhus Kommunes Magistrat for Sociale Forhold og Beskæftigelse. Vi består af tre centre, hvoraf to er placeret i Værkmestergade og ét på Silkeborgvej. Vi har et tæt samarbejde med de lokale virksomheder og er optaget af, at udvikle og kvalificere den virksomhedsrettede indsats for vores borgere via vores Virksomhedsstrategi, som er den styrende strategi i vores daglige arbejde.

Du kan læse mere om Aarhus kommunes beskæftigelsespolitik og virksomhedsstrategi på vores hjemmeside:  

https://www.aarhus.dk/demokrati/politikker-og-planer/erhverv-og-beskaeftigelse/


  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

18-02-2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 5, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5986038

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet