JOBKONSULENT TIL VAGTTEAMET I JOB & VIRKSOMHEDSSERVICE

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Jobcenter Aarhus søger jobkonsulent til Center for Dagpenge, Job og Karriere i Værkmestergade 5. 

Stillingen er en fast ansættelse på 37 t/u, hvor du vil blive en del af vagtteamets 7 engagerede medarbejdere. Som medarbejder i vagteamet bliver du, sammen med kolleger, ansvarlig for indsatsen til borgere, der er medlem af en a-kasse. 

Du får følgende opgaver:

  • Give råd og vejledning til dagpengemodtagere, som henvender sig telefonisk & personligt.
  • Behandle ansøgninger om uddannelse fra dagpengemodtagere.
  • Afholde planlagte jobsamtaler ved kollegers sygdom, herunder henvise borgere til konkrete job.
  • Hjælpe til med den indgående digitale post til Job & Virksomhedsservice.
  • Henvise og følger op på bevilgede forløb.
  • Henvise borgere til tilbud og udarbejde jobplaner.

Da vi i afdelingen hjælper hinanden, skal du også lejlighedsvis kunne hjælpe med andre opgaver.

Din Profil

  • Trives med en omskiftelig arbejdsdag, hvor du ofte skal løse opgaver med kort varsel. 
  • Har en relevant uddannelse og gerne med erfaring inden for beskæftigelsesområdet og et godt kendskab til målgruppen af dagpengemodtagere. 
  • Har et godt kendskab til arbejdsmarkedet og kan vejlede i forhold hertil.
  • Kan give kvalificeret sparring på jobmål.
  • Møder jobsøgere og kollegaer med engagement og respekt. 
  • Kan arbejde selvstændigt, men også indgå i et tæt samarbejde med kolleger og samarbejdspartnere. 
  • Er indstillet på, at IT-værktøjer indgår som en naturlig del af arbejdet, da der stilles store krav til dokumentation. 
  • Er rutineret IT-bruger -og har kendskab til Schultz fagsystem Fasit.
  • Evner at arbejde i en politisk styret organisation, hvor omstillingsparathed er et vilkår. 
  • Kan sætte dig ind i komplekse retningslinjer og lovgivning.
  • Kan tale og skrive dansk, samt afholde samtaler på engelsk.
  • Du har erfaring med administrative opgaver og er effektiv i din opgaveløsning.
  • Du er venlig og imødekommende og kan udvise myndighed, samtidig med, at du er tolerant og serviceorienteret.

Derfor skal du vælge os

Vi kan tilbyde et spændende job i et mindre team, hvor der er gode kollegaer, højt fagligt niveau med mange udfordringer og spændende arbejdsopgaver med mulighed for faglig og personlig udvikling. 

En arbejdsplads, som altid er i fortsat udvikling.

Løn og ansættelsesforhold

Ansættelsesvilkår vil være i henhold til overenskomst mellem KL og HK eller DS. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation (HK eller DS) på baggrund af kvalifikationer.

Yderligere oplysninger 

Har du spørgsmål vedr. stillingen, kan du kontakte afdelingsleder René Olsen på mail reho@aarhus.dk eller tlf. 23844182.

Ansøgningsfrist

Ansøgning med relevante bilag skal være modtaget senest torsdag den 23. maj 2024.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 22.

Tiltrædelse: Snarest muligt efter aftale


  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

16-05-2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 5, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6044526

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet