Juridisk konsulent til Den Uafhængige Politiklagemyndighed

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Den Uafhængige Politiklagemyndighed (Politiklagemyndigheden) søger en meget dygtig, engageret og erfaren konsulent

Vil du være med til at løse en vigtig samfundsmæssig opgave og have mulighed for at udvikle dig fagligt og personligt i et uformelt miljø præget af høj faglighed, engagement og samarbejde på tværs. Så skal du søge stillingen som konsulent i Politiklagemyndigheden.

Hvad er dine opgaver?

Som konsulent vil du i tæt samarbejde med kolleger på tværs af myndigheden skulle varetage sagsbehandlingen af en portefølje af konkrete adfærdsklagesager og straffesager, herunder større eller mere komplekse sager. Du vil også kunne få ansvar for oplæring af og sparring med yngre jurister og for kvalitetssikring og underskrift af adfærdsklage- og straffesager. Du vil herudover kunne få en rolle i forhold til styringen og koordineringen af sagerne, herunder i forhold til at sikre den nødvendige fremdrift og overholdelse af frister. Du vil derudover skulle udføre opgaver af generel karakter og varetage undervisningsopgaver både internt og eksternt samt være en del af Politiklagemyndighedens vagtordning.

Hvem er du?

Du er en meget dygtig, engageret og erfaren jurist (cand.jur.), med indgående kendskab til og erfaring med konkret juridisk sagsbehandling, herunder forvaltningsret og gerne strafferet. Du har også gerne erfaring med retssager og politiets forhold.

Vi lægger desuden vægt på, at du

  • er selvstændig, tager ansvar og besidder høj personlig og faglig integritet,
  • arbejder struktureret og formår hurtigt at sætte dig ind i nye forhold,
  • har rigtig gode formuleringsevner, herunder sproglig og grammatisk skarphed, og har lyst til at arbejde med skriftlig formidling og kommunikation,
  • kan arbejde tværfagligt, er en god kollega og bidrager aktivt til et godt arbejdsmiljø,
  • har en høj arbejdskapacitet og kan håndtere store sagsmængder sikkert og på højt fagligt niveau – også under pres,
  • er resultatskabende, handlekraftig og tager ansvar for Politiklagemyndighedens mål, således at myndigheden varetager sine opgaver med højeste kvalitet, service og effektivitet,
  • er en god rollemodel for Politiklagemyndighedens øvrige jurister med blik for Politiklagemyndighedens rolle i retssamfundet og blik for at bidrage til læring og kompetenceudvikling.
Hvem er vi?

Politiklagemyndigheden består af omkring 40 medarbejdere (jurister, efterforskere, kontorfunktionærer, studentermedhjælpere m.fl.). Vi er beliggende centralt i Aarhus i nye og moderne lokaler.

Vores kerneopgave er i fuld uafhængighed at behandle blandt andet klager over politiets adfærd og efterforske anmeldelser om strafbare forhold begået af politipersonale i tjenesten. Herudover iværksætter Politiklagemyndigheden efterforskning, når en person er afgået ved døden eller er kommet alvorligt til skade som følge af politiets indgriben, eller mens den pågældende var i politiets varetægt.

Vores vision er blandt andet at skabe størst mulig tillid både hos offentligheden og politiet til, at sager vedrørende politipersonale behandles korrekt, objektivt og retssikkerhedsmæssigt forsvarligt og at sikre en korrekt og hurtig gennemførelse af sagernes behandling på et objektivt grundlag.

Vi kan tilbyde et udviklende job på en dynamisk og uformel arbejdsplads med alsidige og udfordrende opgaver, hvor vi vægter det tværfaglige samarbejde højt, og hvor du vil få varierede arbejdsopgaver og kunne sparre med og søge inspiration hos dygtige og engagerede kolleger og ledere. Vi lægger vægt på nytænkning og har stort fokus på udvikling med henblik på at sikre en fortsat løbende udvikling af Politiklagemyndigheden.

Vi deler hus med Det Uafhængige Tilsyn med Bevismidler (Bevismiddeltilsynet), og du vil derfor også blive kollega med engagerede og dygtige medarbejdere i Bevismiddeltilsynet. Vi har hver vores fag- og arbejdsområde, men vægter det sociale sammenhold på tværs af myndighederne højt.

Du kan læse mere om Politiklagemyndigheden på www.politiklagemyndigheden.dk og LinkedIn.

Ansøgning

Ansøgningsfristen er den 17. november 2023 kl. 12.00, og vi forventer at holde samtaler i Aarhus i uge 47 2023.

Stillingerne søges elektronisk på www.politiklagemyndigheden.dk/om-os/ledige-stillinger. CV, karakterudskrift og evt. referencer bedes vedlagt ansøgningen.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesforhold fastsættes i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, og du vil afhængig af kvalifikationer og erfaring blive indplaceret som special- eller chefkonsulent.

Arbejdstiden er gennemsnitligt 37 timer om ugen, men der er ingen højeste arbejdstid, og du må i perioder påregne at skulle udføre merarbejde.

Ansættelsesområdet er Justitsministeriet med tilhørende institutioner.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes.

Tiltrædelse er snarest muligt.

Yderligere oplysninger

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til juridisk chef Claes Vestergaard, telefon 4178 3503.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Politiklagemyndigheden og Bevismiddeltilsynet, Frederiks Plads, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5937500

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet