BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du helt styr på forvaltningsloven og også gerne GDPR eller aftaleret? Kan du yde kompetent rådgivning inden for en bred palette af juridiske opgaver af både administrativ, drifts- og strategisk karakter? Så har vi et spændende job til dig!
Din nye hverdag i fonden
Som juridisk specialkonsulent i fonden bliver du en del af vores afdeling for Økonomi, Jura og Styring. Du vil sammen med to erfarne juristkolleger udgøre det juridiske team med ansvar for en bred vifte af spændende og alsidige arbejdsopgaver. I samarbejde med den øvrige administrative stab skal I sikre, at Innovationsfonden har den rette kvalitet i administrative og finansielle processer, og at alle arbejdsgange overholder gældende love og standarder.
Du bliver en nøglespiller og vil være i løbende dialog og kontakt med en bred gruppe af både interne og eksterne samarbejdspartnere. Du skal derfor kunne navigere pragmatisk og professionelt i forholdet til dine kolleger, fondens lederteam og bestyrelse, Uddannelses- og Forskningsministeriet og -styrelsen, virksomheder, revisionen og Kammeradvokaten.
Afhængig af din profil vil du få selvstændigt ansvar for en delmængde af det juridiske teams ansvarsområder, som bl.a. omfatter;
- At sikre høj kvalitet og overholdelse af gældende love og standarder i alle fondens sagsgange og processer
- At indgå i løbende dialog med tilsynsmyndigheder og bringe viden i aktiv anvendelse i organisationen
- At understøtte og rådgive i forhold til fondens bevillingsprogrammer bl.a. med indsigt i (internationale) kontrakt- og udbudsregler samt regler for statsstøtte og forvaltning
- At bidrage til, at medarbejdere og eksterne panelmedlemmer på tværs af fonden og på alle matrikler, har den nødvendige og relevante træning, viden og adfærd inden for juridisk compliance og kvalitet, bl.a. gennem undervisning i forvaltningsretlige emner som journalisering, habilitet og aktindsigt samt GDPR.
- At forestå Innovationsfondens interne risikostyring, herunder at være ekspert i at vurdere de juridiske udfordringer og ”råbe vagt i gevær”
- At hjælpe med håndtering af aktindsigtsanmodninger og klagesagsbehandling
- At være rollemodel for fondens dyder og sikre, at disse er integrerede og tydelige i al sagsbehandling
- Du har en relevant juridisk uddannelse, gerne suppleret med relevant efteruddannelse
- Du har flere års erfaring med klassiske juridiske opgaver fra offentlig forvaltning, f.eks. fra et universitet, en styrelse, kommune eller region
- Du har styr på forvaltningsretten samt interesse for/viden om eller lyst til at udvikle dig inden for et eller flere af områderne GDPR, aftaleret, statsstøtteregler mv.
- Du er god til at organisere, ser tingene i et overordnet perspektiv, men med sans for detaljer
- Du er tydelig og evner at kommunikere med en bred vifte af medarbejdere og interessenter
- Du handler og tænker strategisk, men kan omsætte idéer og visioner til initiativer, der virker i praksis
- Du har erfaring med og kan videreformidle svært stof på en struktureret og pædagogisk måde
- Du er team-orienteret, struktureret og ansvarsbevidst
Vi skaber fremtidens fundament
I Innovationsfonden investerer vi hver dag i landets dygtigste forskere, videns-iværksættere og virksomheder, der med nye ideer, viden og teknologi styrker Danmarks konkurrencekraft og samfundets bæredygtighed. Det er en spændende og væsentlig samfundsopgave, vi løser – og den kan du nu blive en del af!
Vi tror på, at vi lykkes endnu bedre med vores opgaver, når vi alle oplever arbejdet som både meningsfyldt, inspirerende og udviklende. Det forudsætter et stærkt fokus på trivsel samt en god kultur funderet i vores dyder. Vi mener nemlig, at en god kultur med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag. Samtidig får du gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv.
Du kan læse mere om Innovationsfonden her:https://innovationsfonden.dk/da
Løn- og ansættelsesforhold
Du ansættes i Innovationsfonden som specialkonsulent efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.
Ansættelsesstedet er Aarhus.
Søg stillingen
Vi skal have din ansøgning, CV og eksamensbevis senest den 18. oktober 2023. Der bliver afholdt samtaler i uge 43.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte CFO Michael Friis Lindinger på mobil 61 90 50 90.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Århus Europa plads, Europa Plads , 4 sal, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5920161