BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Aarhus
Kan du fungere som bindeleddet mellem det strategiske niveau og medarbejderne i en stor, offentlig virksomhed? Kan du spotte de gode historier i en stor og kompleks organisation og formidle dem, så de giver værdi for både borgere og medarbejdere, og kan du holde hovedet koldt, når krisen rammer, og efterspørgslen og behovet for information fra myndighederne er massiv?
Så er det måske dig, vi står og mangler i Østjyllands Politi.
Dine arbejdsopgaver
I Østjyllands Politis kommunikationssektion tager vi os både af den daglige pressehåndtering, intern kommunikation om stort og småt, ledelsesunderstøttelse, sparring og rådgivning i hele organisationen og information til borgerne via opslag på sociale medier. Du vil især komme til at spille en vigtig rolle i produktion til intern kommunikation og de sociale medier samt i planlægning, rådgivning og gennemførelse af den interne kommunikation.
Du finder og skriver de gode historier om hverdagen i politiet, sørger for at medarbejderne er godt klædt på med viden om det, der er vigtigt i deres hverdag, og du understøtter vores projektledere med kommunikation i interne projekter. Du omsætter komplekst stof til fængende og informativt indhold på Facebook og Instagram og giver kompetent sparring og rådgivning til lederne i forhold til intern og ekstern kommunikation – alt sammen med blik for, at politiet som organisation skal varetage nogle særlige hensyn og meget forskellige interessenter.
Du vil også komme til at skrive døgnrapporter og pressemeddelelser, opdatere vores hjemmeside og hjælpe med at holde overblik over indhold og dokumenter på vores intranet, og du vil komme til at spille en vigtig rolle, når tingene brænder på ude i den virkelig verden, og der er behov for god og hurtig kommunikation til borgere og presse.
Derfor kræver stillingen af dig, at du:
• Hurtigt kan sætte dig ind i komplicerede sager og stofområder
• Har en skarp pen og er hurtig på tasterne
• Kan bevæge dig i hele spektret mellem strategisk rådgivning om alvorlige sager til dagens kantinemenu
• Har blik for både de strategiske, organisatoriske og politiske vinkler på kommunikationen og kan håndtere fortrolige oplysninger
• Kan udarbejde en kommunikationsplan og skrive et talepapir
• Bevæger dig sikkert på sociale medier (p.t. arbejder vi på X, Facebook og Instagram)
Hvis du har erfaring med forandringskommunikation, SoMe-algoritmer og/eller grafik og fotografering, er det en ekstra fordel.
Hvem er vi?
Inklusiv dig er vi fire kommunikationsrådgivere i Kommunikationssektionen, heraf en fagansvarlig. Vi er et kontor, hvor der ofte er travlt med mange telefonopkald fra pressen og fra kollegaer, og hvor der er et stort flow af ledere og medarbejdere, der har brug for vores assistance.
Hos os får du en hverdag, der er uforudsigelig, udfordrende og spændende, og hvor der sjældent er to dage, der er ens. Vi har desuden en række gode kolleger i Ledelsessekretariatet, som vi ledelsesmæssigt hører under. Vi arbejder med intern/ekstern kommunikation, projekter samt ledelses- og organisationskommunikation. Vores funktion er at være strategiske rådgivere, vi hjælpes ad, og vi spiller andre gode.
Østjyllands Politi har en klar kommunikationsstrategi om at være så åbne som muligt over for offentligheden. Vi ønsker, at borgerne bliver ved med at have tillid til os, at vi gør mest muligt gavn i samfundet, og at medarbejderne trives og kan udvikle sig på jobbet. Det kræver, at vi er bevidste om, hvordan vi samarbejder både internt og eksternt, og hvordan vi professionelt og proaktivt kommunikerer om vores arbejde. Du kommer til at arbejde tæt på politikredsens ledelse, og samtidig får du en meget bred kontaktflade i hele Østjyllands Politi.
Vi er en organisation, der er kendetegnet ved, at vi løfter i flok, og hvor alle står klar til at hjælpe, når der er brug for det. Du får et job, hvor du selv er med til at sætte rammerne for dit arbejde og med mulighed for at præge kommunikationen i Østjyllands Politi. Vi tilbyder fleksible arbejdstider, et godt arbejds- og læringsmiljø på et kontor med højt til loftet og masser af humor – dog af varierende kvalitet.
Din profil
Vi forestiller os, at du har en kandidatgrad i kommunikation eller lignende, og det er en fordel, hvis du har erfaring med intern og sociale medier. Du skal også have praktisk erfaring med formidling og være god til at formulere dig.
Som person forventer vi, at du…:
• … er serviceminded og forstår at formidle budskabet med modtageren i fokus
• … har gode samarbejdsevner og kan samarbejde med ledere og medarbejdere på alle organisatoriske niveauer
• … trives med varierede opgaver, hvor nogle kræver lange, seje træk og koncentration, mens andre har korte deadlines og hurtige skift
• … kan balancere imellem at være diplomatisk og have gennemslagskraft og bevare roen i pressede situationer
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er som udgangspunkt en deltidsstilling på 25-30 timer ugentligt efter nærmere aftale.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende organisationsaftale i staten, mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation, eller efter overenskomst med Dansk Journalistforbund eller anden relevant overenskomst.
Dit arbejdssted bliver Østjyllands Politi med adresse på Ridderstræde 1, 8000 Aarhus C, men der vil være udgående opgaver i hele politikredsen. Som følge af politiets mangeartede opgaver, må du påregne, at der vil forekomme arbejdsopgaver, der skal løses uden for almindelig arbejdstid.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at denne kan opretholdes under hele din ansættelse.
Ansættelsestidspunktet er snarest muligt.
Kontakt og ansøgning
For nærmere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunikationsrådgiver Anne Tiedemann på tlf. 2054 1154 eller fagansvarlig kommunikationsrådgiver Jakob Christiansen på tlf. 4137 0901.
Vi forventer at holde 1. samtalerunde den 11. og 12. juni og 2. samtalerunde i uge 25.
Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere job i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en ansøgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade relevant eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.
Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset køn, alder religion eller etnisk tilhørsforhold.
Østjyllands Politi er en af 12 politikredse i Danmark og dækker Randers, Norddjurs, Syddjurs, Favrskov, Aarhus, Odder og Samsø kommuner.
Ansøgningsfrist: 3. juni 2024
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: deltid (25-30 timer ugentligt)
-Arbejdsgiver:
Østjyllands Politi, Hovedstation, og Rigspolitiet, Ridderstræde, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6050334