Leder af den fysiske betjening (Fronten) i Borgerbetjeningen, Borgerservice

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:
Da teamlederen af Fronten på nuværende tidspunkt er en midlertidig stilling, ønsker vi nu en fastansat leder til den fysiske frontbetjening i Borgerservices Borgerbetjening (Fronten). 

Fronten i Aarhus Kommunes kommende leder skal være en drivende kraft i driften og udbygningen af afdelingens i forvejen stærke faglige profil, de solide samarbejdsrelationer og holde fokus på medarbejdernes gode trivsel.

Du bliver fag- og personaleleder for et team bestående af ca. 22 medarbejdere med kontorfaglig baggrund. 

Fronten i Borgerbetjeningen, Borgerservice er den personlige hovedindgang til Aarhus Kommune. Vi har høj service og kommunikation i fokus og har til opgave at betjene kommunens borgere – herunder sagsbehandling indenfor Borgerbetjeningens opgaveportefølje og myndighedsområde. Fronten betjener desuden de øvrige magistratsafdelingernes, Skattestyrelsens og Udbetaling Danmarks personlige henvendelser, som ikke selv tilbyder mulighed for personlig henvendelse.
  
Du vil som leder af Fronten være ansvarlig for driften og videreudviklingen af Aarhus Kommunes hovedindgang til den offentlige sektor samt egen opgaveportefølje i Borgerservice. Dette omfatter et tæt samarbejde med Borgmesterens afdeling og alle magistratsafdelinger i Aarhus Kommune på den ene side og Kontaktcentret samt Borgerservice på den anden side. Arbejdet omfatter den daglige-, faglige- og personalemæssige drift af Fronten. Derudover vil du som leder af Fronten være stedfortræder for lederen af Borgerbetjeningen.

Du kommer i kontakt med forskellige kolleger i Borgerservice og Aarhus Kommune, og der skal du forholde dig til mange fagområder.  Her vil du som leder have en vigtig rolle i at fremme det gode samarbejde og finde løsninger på tværs af kommunen med mere fokus på borgerne og mindre på systemet. Som leder bliver du involveret i udviklingsaktiviteter, og du skal samarbejde og have stærke samarbejdsrelationer med kolleger i 6-by samarbejdet, KL, systemleverandører, Digitaliseringsstyrelsen, Færdselsstyrelsen, Skattestyrelsen og Rigspolitiet.  

I dagligdagen er der tæt samarbejde med Kontaktcentret og øvrige interne medarbejdere i borgerbetjeningen og Borgerservice i øvrigt, hvor der bl.a. er fokus på en sammenhængende løsning af kerneopgaven, herunder udarbejdelse af driftssikker vagtplan med fuld udnyttelse af medarbejdernes mange kompetencer. Som leder i Fronten bliver du en del af ledergruppen i Borgerservice. 


Din profil:
Det er afgørende, at du har forståelse for at være en del af en politisk organisation og forstår at arbejde proaktivt og sætte retningen for dit team. Du har empati for medarbejderne og forståelse for en driftsorganisation, og du har blik for arbejdet med serviceudvikling.

Du skal befinde dig godt i spændingsfeltet mellem borgere, medarbejdere og samarbejdspartnere. 
Du er lyttende, inddragende i din arbejdsmetode.

Herudover forventer vi, at:

  • Du er en dygtig kommunikator, der formår at kommunikere klart til både borgere, medarbejdere og samarbejdspartnere. 
  • Du forstår, at borgerbetjening er en vigtig opgave, som kræver kompetente medarbejdere til at løse kerneopgaven. 
  • Du er der for medarbejderne og du fastholder aftaler og følger tingene til dørs. 
  • Du har fokus på at skabe sikker drift af Fronten i samarbejde med Kontaktcentret.
  • Du hviler i din rolle som leder, i din faglighed, og du kan både kvalitetssikre og sparre ift. faglige udfordringer.
  • Du er i besiddelse af gode relationelle kompetencer - både i forhold til medarbejdere og samarbejdspartnere - og har blik for medarbejdernes forskellige personligheder og behov.
  • Du kan lede både opad, nedad og horisontalt.  
  • Du har en inddragende og tillidsbaseret ledelsesstil og kan uddelegere og forankre opgaver hos medarbejderne.
  • Du har fokus på et godt arbejdsmiljø og blik for, at alle skal være en del af holdet.
  • Du kan lide at være en del af en dynamisk og til tider hektisk hverdag.
  • Du har et indgående kendskab til Borgerservices fagområder.
     

Der lægges vægt på at:

  • Du har mindst 2 års dokumenteret praktisk ledererfaring og gerne gennemført moduler på Den Offentlige Lederuddannelse.
  • Du har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation.
  • Du er god til at skabe resultater, som du gerne må fremhæve i ansøgningen.
  • Du er indstillet på fleksible arbejdstider, samt at du har høj arbejdskapacitet.
  • Du har kendskab til Aarhuskompasset og den nye ledelsesstil den indeholder: https://nyeveje.aarhus.dk/nye-veje-til-velfaerd-og-vaekst/aarhuskompasset/#2 


Du kan læse mere om Borgerservice her: Borgerservice (aarhus.dk)

Du kan læse mere om Kultur og Borgerservice her: Kultur og Borgerservice (aarhus.dk)

Du kan få et overblik over Kultur og Borgerservices organisation her: Organisation (aarhus.dk)


Derfor skal du vælge os:
Du bliver en del af en serviceorienteret afdeling med højt til loftet og med en bred portefølje af opgaver og muligheder. 
Som en del af Kultur og Borgerservice bliver du repræsentant for en virkelighed, som berører mange borgere i dagligdagen og med afsæt i Aarhuskompasset får du mulighed for at sikre udviklingen af velfærd og samspillet med borgerne i en positiv retning. 
Vores hverdag i Borgerbetjeningen er spændende og dynamisk, og du skal stå for driften og den borgerrettede serviceudvikling. Du får et spændende og udfordrende job med mulighed for både personlig/faglig udvikling og du får mange relationer på tværs af kommunen. Vi sikrer at borgerne i Aarhus Kommune er digitale og mestrer egen sag og derved bidrager vi til et digitaliseret samfund, men vi sikrer også analoge løsninger til de ikke-digitale borgere.


Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til HK-overenskomst og endelig lønfastansættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation HK på baggrund af kvalifikationer. Du ansættes uden højeste tjenestetid.
  
Ugentligt timetal: Fuldtid

Der vil blive indhentet privat straffeattest og ansættelse sker under forudsætning af, at attesten ikke viser, at du er uegnet/uværdig til stillingen. Du kan læse mere her om hvordan vi behandler dine oplysninger her.  Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende privat straffeattest.

Der vil blive indhentet privat straffeattest og ansættelse sker under forudsætning af, at attesten ikke viser, at du er uegnet/uværdig til stillingen. Du kan læse mere her om hvordan vi behandler dine oplysninger her. Der indhentes årligt en privat straffeattest og stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende privat straffeattest.

Der vil blive indhentet en offentlig straffeattest og ansættelse sker under forudsætning af, at attesten ikke viser, at du er uegnet/uværdig til stillingen. Du kan læse mere her om hvordan vi behandler dine oplysninger her. Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest.


Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Leder af Borgerbetjeningen, Vibeke Bech, på telefon 29 20 43 64.


Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Ansøgningsfrist: 31. juli 2023

Vi forventer, at 1. samtale finder sted onsdag den 30. august 2023, og 2. samtale finder sted den 11. september 2023.

Der medvirker en rekrutteringskonsulent i ansættelsesprocessen, hvor der vil blive brugt mentale færdighedstest og personlighedstest. Test, testinterview og referencer vil foregå mellem 1. og 2. samtalerunde.


Om os
Fronten er en del af Borgerbetjeningen, Borgerservice. Afdelingen beskæftiger sig med den personlige betjening af kommunens borgere, sagsbehandling på pas, MitID og kørekortområdet og BS2GO i et tæt samarbejde med den øvrige Borgerbetjening. Afdelingen hylder det uformelle miljø, hvor der er plads til at udfolde sig fagligt, men hvor tid til det kollegiale også er en høj prioritet. Vi har høj mangfoldighed i medarbejdergruppen, hvilken vi ser som en kæmpe ressource. For når medarbejderne er forskellige, er det med til at skabe en åben arbejdspladskultur, hvor vi udfordrer hinanden. Samtidig vil borgerne altid kunne spejle sig i medarbejderne når vi mødes. Vi har desuden arbejdet med medarbejdernes egne persontyper, så de er klædt på til at møde borgerne med forståelse, empati og i øjenhøjde. Derudover er Kontaktcentret og Staben en del af Borgerbetjeningen, Borgerservice og alle 3 afdelinger er afhængige af hinanden og har tæt samarbejde med løsning af kerneopgaven nemlig borgerne. 
 

Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement.
 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Hack Kampmanns Plads 2, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/leder-af-den-fysiske-betjening-fronten-i-borgerbetjeningen-borgerservice/fo9z0o/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878729

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet