Ledig stilling som medarbejder i Center for Kontanthjælpsydelser - Ydelser, rådgivning og sagsbehandling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

 

Vil du være med til at yde kommunens borgere en professionel og imødekommende service? Det være sig, når de ansøger om økonomisk hjælp, når den konkrete sag skal behandles, og når der søges råd og vejledning.

Trives du i en travl hverdag sammen med dygtige kollegaer? Har du kendskab til Aktivlovens bestemmelser? Er du ansvarlig, fleksibel samt god til at samarbejde? Så er det dig, vi gerne vil have som ny kollega og medarbejder i Center for Kontanthjælpsydelser.

 

Om os

Center for Kontanthjælpsydelser tilbyder en fast stilling. Arbejdsstedet er Jægergården, der er placeret lige ved siden af Aarhus Hovedbanegård. Center for Kontanthjælpsydelser er en del af Driftsenheden Job, Sundhed og Ydelse.

Medarbejderne i Center for Kontanthjælpsydelser har som primær opgave at behandle ansøgninger om kontanthjælpsydelser samt foretage udbetalingen af disse ydelser. De 72 medarbejdere er inddelt i et Ansøgningsteam, Enkeltydelsesteam, Økonomisk rådgiverteam, Integrations- og Ungeteam (alle udbetalinger efter Aktivlovens § 22 samt de 18-19-årige) samt 4 Teams som varetager løbende udbetaling. 

Den ledige stilling er placeret med i et af de 4 teams, der varetager opgaver med løbende udbetalinger.

Vi er en afdeling, hvor ansvarlighed over for kommunes værdier og dialogen med borgerne har høj prioritet. Travlhed, samarbejde, et godt arbejdsmiljø og humor kendetegner vores arbejdsplads.

 

Din baggrund og dine opgaver

Du skal have en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration, administrationsbachelor i offentlig administration eller uddannet socialrådgiver/socialformidler. Derudover skal du have kendskab til relevant lovgivning. 

Dine primære opgaver:

  • Udmåling, bevilling og udbetaling af forsørgelseshjælp efter Aktivloven. 
  • Behandling af ansøgninger om enkeltydelser efter Aktivloven.
  • Løbende sagsbehandling og opgaveløsning i Kommunernes Ydelsessystem (KY).
  • Yde råd og vejledning til borgerne. Det gælder både ved personlig som ved telefonisk henvendelse.

 

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 37 t.


Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Mette Rasmussen på telefon +4551576780.



Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfrist:  12-09-2024
 
Vi forventer, at afholde ansættelsessamtaler den 19. og 20. september 2024.

 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

12-09-2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 15B, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6103923

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet