Økonomisk konsulent (finans og bogholderi) til Borgmesterens Afdeling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:
Har du lyst til at arbejde med opgaver inden for finans- og bogholderiområdet og deltage i implementering af nye teknologiske muligheder?

Vi tilbyder en spændende og udfordrende stilling, hvor du som økonomisk konsulent / finanscontroller bliver en del af holdet i Økonomistyring og Finans. Økonomistyring og Finans varetager centrale opgaver indenfor regnskab & kommunal styringspraksis, finansiel styring, økonomistyring og økonomistyringsværktøjer herunder kommunens ERP-løsning (KMD Opus/SAP-løsning), bogholderi, finansadministration og fælles ledelsesinformation.

Vi søger en person med god forretningsmæssig forståelse inden for økonomi, særligt indenfor finans- og bogholderiområdet, samt motivation for varetagelse af driftsopgaver og rådgivning/support til brugerne/magistratsafdelingerne. Du skal have talforståelse, interesse for brugen af data og analytisk sans – gerne med erfaring med og lyst til at effektivisere finans- og bogholderiområdet.  Det er vigtigt, at du kan omsætte viden om effektivisering og kvalitetssikring til driftsopgaver. 

Du vil få ansvaret for et bredt netværk med kommunens bogholdere, hvor du som controller bliver tovholder på kommunens implementering af nye teknologiske muligheder og funktionaliteter i ERP-løsningen, og formidler af erfaringsudveksling på tværs af magistratsafdelingerne. Du vil både få driftsansvar for bogholderi- og controlling-opgaver og deltage i projekter på tværs af kommunen. 

Der vil være en bred kontaktflade både internt i kommunen og med eksterne samarbejdspartnere og leverandører, hvorfor det er vigtigt med gode kommunikative evner. 

Opgaverne vil bl.a. kunne bestå af følgende:

  • Drift, controlling og udvikling i forhold til bogholderi- og finansopgaver
  • Besvarelse af henvendelser fra leverandører og borgere
  • Udarbejdelse af vejledninger indenfor finans- og bogholderiområdet 
  • Ansvarlig for kommunens leverandørbetalinger
  • Systemejer for kommunens udbetalingsløsning (pt. KMD Udbetaling)
  • Deltagelse i projekter relateret til ERP-løsningen, herunder implementering af nye funktionaliteter, supportopgaver og sparring med brugerne samt magistratsafdelingerne.
  • Udarbejdelse af analyser 
  • Ad hoc-opgaver inden for finans og bogholderi

De konkrete opgaver vil dog afhænge af din faglige profil og erfaringer. 

Aarhus Kommune anvender ERP-systemet SAP/KMD Opus, og vil i de næste par år i samarbejde med KMD forberede og overgå til SAP S/4 Hana (SAP’s og KMD’s nye cloudbaserede ERP-løsning).


Din profil:
Du brænder for at arbejde med drifts- og udviklingsopgaver inden for finans- og bogholderiområdet. Du bliver motiveret af at være en del af en stor organisation med en stor kontaktflade – og så vægter du fremragende service højt.

Du er finansøkonom, har en kontoruddannelse, er revisor-assistent, finansbachelor eller lignende. Det er en fordel, hvis du har erfaring med finans- og bogholderiopgaver med anvendelse af ERP-systemer. 

Du motiveres af at arbejde med driftsopgaver, og du har lyst til at udvikle og effektivisere processer med de nye teknologier og dataværktøjer. Du kan have erfaring fra fx en kommune, revision eller bank.

Som person er du fagligt dygtig, selvstændig, initiativrig og er i stand til at holde mange bolde i luften. Du evner desuden at kommunikere og samarbejde. Du kan balancere mellem at være en god holdspiller og at arbejde selvstændigt ud fra eget initiativ.

Du er serviceminded, da vi yder service såvel eksternt til leverandører og borgere samt internt til de øvrige afdelinger i Aarhus Kommune. 


Derfor skal du vælge os:
Vi tilbyder en spændende og udfordrende stilling i en engageret og ambitiøs afdeling. Vi har fokus på økonomiske udfordringer og effektivisering af kommunens samlede virksomhed.

Økonomistyring og Finans er opdelt i 3 sektioner, hvor du bliver en del af sektionen ØkonomiService. Sektionen består af 8 medarbejdere og varetager opgaver indenfor bogholderi, herunder leverandørbetalinger, kommunens NemKonto, afstemninger samt finansadministration, herunder betalingsformidling, bankadministration og låneadministration.

Du vil få kontor på Aarhus Rådhus sammen med resten af Økonomistyring og Finans. Kulturen er uformel og ligeværdig, hvilket giver rig mulighed for indflydelse og medbestemmelse. Vi forventer til gengæld, at du er engageret, initiativrig og tager ansvar for dit arbejde.

Der er mulighed for hjemmearbejde efter aftale.


Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 37.


Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Anne Knudsen, ak@aarhus.dk, 41 85 41 33.


Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Kopi af eksamensbevis skal vedlægges. 

Ansøgningsfrist: 20. august 2023.
 
Vi forventer, at 1. samtale finder sted den 23. august 2023. Evt. 2. samtale finder sted den 29. august 2023. 

Aarhus Kommune ser mangfoldighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion og nationalitet til at søge.


Om os
Med et job i Økonomistyring og Finans, der er en del af Borgmesterens Afdeling med ca. 360 ansatte, er du tæt på beslutningerne i landets næststørste kommune med over 22.000 fuldtidsstillinger.

Visionen er i 2030 at være 50.000 flere aarhusianere og have skabt 40.000 flere arbejdspladser i forhold til i dag. I 2017 var vi Europæisk Kulturhovedstad, og i 2030 er ambitionen, at vi er en CO2-neutral by.

Som medarbejder i Aarhus Kommune er du med til at gøre visionerne til virkelighed. Vær med til at skabe rammerne. Vær med til at skabe bevægelse i Aarhus, og skabe fremtidens Aarhus.

Vil du vide mere om Borgmesterens Afdeling, så se på: 
www.aarhus.dk/borgmesterensafdeling


Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Rådhuspladsen 2, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/okonomisk-konsulent-finans-og-bogholderi-til-borgmesterens-afdeling/06j0mc/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5883382

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet