Retsassistent til skifteretten ved Retten i Aarhus

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Retten i Aarhus søger en kontorfunktionær til en fast fuldtidsstilling i skifteretten. Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Arbejdsområde:

Som kontorfunktionær vil du komme til at arbejde med mange forskellige og spændende opgaver. Dit arbejde vil blive ansvarsfuldt og med kontakt til domstolenes brugere. Vi forventer, at du varetager stillingen med stor selvstændighed.

Opgaverne i skifteretten vil blandt andet bestå i behandling af dødsboskiftesager og insolvensskiftesager samt afholdelse af notarforretninger. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med disse områder fra Danmarks Domstole.

Der vil med tiden være mulighed for også at arbejde i fogedretsafdelingen.

Du vil som led i din ansættelse modtage en grundig oplæring i dine arbejdsopgaver.

Vi forventer at ansætte en medarbejder, der:

  • er kontoruddannet eller elev med få måneder tilbage af uddannelsen
  • er robust og trives med et vist arbejdspres
  • er god til dansk retskrivning
  • er udadvendt og serviceminded
  • har lyst og evne til at lære nyt
  • kan arbejde selvstændigt, effektivt og ansvarsbevidst
  • har et godt humør og samarbejdsevner
  • er positiv, engageret initiativrig og fleksibel
Vi tilbyder spændende og ansvarsfulde arbejdsopgaver i en afvekslende hverdag, hvor den enkelte har mulighed for at arbejde meget selvstændigt. Vi har et godt kollegialt samarbejde på tværs af faggrænser og med en god og humørfyldt omgangstone.

Vi lægger stor vægt på trivsel og samarbejde, på at yde en god service over for borgerne og på høj kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.

Vi arbejder hver dag på at leve op til Danmarks Domstoles mål om at være en attraktiv arbejdsplads.

Retten i Aarhus har i alt ca. 110 medarbejdere, heraf ca. 25 jurister, som er delt på to adresser ved siden af hinanden. Skifteretten og fogedretten har lokaler på adressen Vester Allé 12, 8000 Aarhus C.

Løn og ansættelsesforhold:

Ansættelsen sker i henhold til fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og OAO-S samt organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere i staten.

Spørgsmål:

Hvis du har spørgsmål vedrørende stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Birgit Andersen på telefon 24 82 76 26.

Du kan læse mere om Retten i Aarhus på rettens hjemmeside: www.domstol.dk/aarhus

Ansøgning:

Ønsker du at søge stillingen, skal du sende din ansøgning elektronisk. Det sker via vores rekrutteringssystem på www.domstol.dk/aarhus under ”Job i Retten”. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” i stillingsopslaget på vores hjemmeside.

Du skal vedhæfte CV, indscannet eksamensbevis, relevante udtalelser og et vellignende foto.

Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 16. november 2023.

Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Retten i Århus, Vester Allé , 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5932684

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet