Retten i Århus: Chefsekretær til Retten i Aarhus

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Chefsekretær til Retten i Aarhus

Stillingen ønskes besat snarest muligt

Stillingen

Stillingen er en fuldtidsstilling (37 timer).

Chefsekretæren forventes blandt andet at skulle varetage følgende opgaver

  • Sekretæropgaver for rettens øverste ledelse
  • Sagsbehandling i forbindelse med rettens behandling af sager fra Den Uafhængige Politiklagemyndighed
  • Journalisering af henvendelser, der modtages ved retten, - dog ikke henvendelser vedrørende skifte- og fogedretten
  • Modtagelse og håndtering af klagesager, hvor byretspræsidenten træffer afgørelse
  • Ekspedition af anmodninger om forkyndelser, der modtages fra udlandet
  • Sagsbehandling i beskikkelsessager af hastende karakter
  • Kontaktperson og koordinator i relation til diverse eksterne samarbejdspartnere for de opgaver der henhører under præsidentens administration og sekretariat – særligt anklagemyndigheden og Den Uafhængige Politiklagemyndighed
  • Ekspedition og koordinering af indkomne mails, telefonopkald m.v. til præsidentens administration og sekretariat
  • Medvirke til afvikling af møder og arrangementer
  • Evt. et bredere spektrum af administrative HR-opgaver, herunder vedrørende ansættelser, sygefravær, refusioner, kurser, ferie m.v. afhængigt af organiseringen af administrationen i øvrigt.
Du vil få en spændende og afvekslende hverdag med forskellige udfordringer. Vi kan tilbyde dig stor selvstændighed i jobbet med mulighed for sparring og løbende efteruddannelse samt gode kolleger med en uformel omgangstone – også på tværs af faggrænser.

Retten behandler blandt andet civile retssager, straffesager, fogedsager, familiesager og skiftesager. Udover de ovenfor nævnte opgaver kan du evt. i et vist omfang kunne komme til at beskæftige dig med nogle af disse sagstyper.

Retten i Aarhus har omkring 105 medarbejdere.

Vi arbejder dagligt på et fundament af stærke værdier som ansvarlighed, respekt, troværdighed og åbenhed. Vi bestræber os på at vise medarbejderne tillid og respekt, inddrage dem løbende og anerkende deres indsats. Rettidig og god information af medarbejderne samt sikring af trygge og udviklende arbejdsforhold er vigtigt for os. Vi tror på, at vi derved opnår de bedste resultater for såvel vores medarbejdere som for borgerne.

Stillingen kræver, at du

  • har en relevant uddannelse inden for kontor og administration og er i stand til at løse de mangeartede opgaver, som stillingen indebærer
  • er god til dansk retskrivning
  • er fleksibel, selvstændig og effektiv
  • kan, vil og tør tage ansvar
  • er en udpræget teamplayer, der naturligt kan byde positivt ind på arbejdspladsen
  • har en proaktiv tilgang med deraf følgende mulighed for at sætte dit eget præg på stillingen
  • har et godt humør og trives med en travl hverdag og en stor mangfoldighed af opgaver
Som person er du åben og serviceminded. Du er ansvarsbevidst og arbejder selvstændigt og struktureret. Du er skarp til at prioritere og kan håndtere flere opgaver samtidig uden at miste overblikket. Du sætter en ære i, at tingene er i orden, og du tager et naturligt ejerskab for dine opgaver. Du kan trives med at arbejde i en lille administration, hvor der i det daglige kun er få kolleger i din umiddelbare nærhed. Vi forventer, at du betragter IT som et selvfølgeligt arbejdsredskab i dagligdagen.

Praktiske oplysninger

Ansættelsen sker i henhold til fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisation samt organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/Stat. Afhængigt af dine kvalifikationer og din erfaring vil stillingen enten blive indplaceret som retsassistent i løngruppe 2 eller som kontorfuldmægtig i løngruppe 3. Der vil derudover kunne forhandles om tillæg afhængigt af dine kvalifikationer.

Vi vil med dit samtykke indhente en straffeattest på dig. Da Danmarks Domstole gerne vil afspejle sammensætningen af den danske befolkning, opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte administrationschef Janni Lausten eller retspræsident Karen Thegen.

Ansøgningen

Du skal indsende din ansøgning online via vores rekrutteringssystem på www.domstol.dk

Vi skal have modtaget din ansøgning senest 18. oktober 2023

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 25. oktober 2023





INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Retten i Århus, Vester Allé 10, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=172467&DepartmentId=7054&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5910202

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet