BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Retten i Aarhus søger en til to kontorfunktionærer til faste stillinger i skifteretten og/eller fogedretten. Stillingerne ønskes besat snarest muligt.
Arbejdsområde:
Som kontorfunktionær vil du komme til at arbejde med mange forskellige og spændende opgaver. Dit arbejde vil blive ansvarsfuldt og med kontakt til domstolenes brugere. Vi forventer, at du varetager stillingen med stor selvstændighed.
Opgaverne i skifteretten kan blandt andet bestå i behandling af dødsboer og insolvensskiftesager samt afholdelse af notarforretninger. Opgaverne i fogedretten kan blandt andet bestå i behandling af betalingspåkrav og udlægssager, herunder afholdelse af fogedretsmøder. Det vil være en stor fordel, hvis du har erfaring med disse områder fra Danmarks Domstole.
Du vil som led i din ansættelse modtage en grundig oplæring i afdelingen.
Vi forventer at ansætte en medarbejder, der:
- er kontoruddannet eller elev ved domstolene med få måneder tilbage af uddannelsen
- er robust og trives med et vist arbejdspres
- er god til dansk retskrivning
- er udadvendt og serviceminded
- har lyst og evne til at lære nyt
- kan arbejde selvstændigt, effektivt og ansvarsbevidst
- har et godt humør og samarbejdsevner
- er positiv, engageret initiativrig og fleksibel
Vi lægger stor vægt på trivsel og samarbejde, på at yde en god service over for borgerne og på høj kvalitet og effektivitet i sagsbehandlingen.
Vi arbejder hver dag på at leve op til Danmarks Domstoles mål om at være en attraktiv arbejdsplads blandt andet ved at arbejde målrettet med videndeling.
Retten i Aarhus har i alt ca. 110 medarbejdere, heraf ca. 25 jurister, som er delt på to adresser ved siden af hinanden. Civilretten og strafferetten har lokaler på adressen Vester Allé 10, og skifteretten og fogedretten har lokaler på Vester Allé 12.
Løn og ansættelsesforhold:
Ansættelsen sker i henhold til fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og OAO-S samt organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere i staten.
Spørgsmål:
Hvis du har spørgsmål vedrørende stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Birgit Andersen på telefon 24 82 76 26.
Du kan læse mere om Retten i Aarhus på rettens hjemmeside: www.domstol.dk/aarhus
Ansøgning:
Ønsker du at søge stillingen, skal du sende din ansøgning elektronisk. Det sker via vores rekrutteringssystem på www.domstol.dk/aarhus under ”Job i Retten”. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” i stillingsopslaget på vores hjemmeside.
Du skal vedhæfte CV, indscannet eksamensbevis, relevante udtalelser og et vellignende foto.
Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 10. juli 2023.
Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Retten i Århus, Vester Allé 10, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171887&DepartmentId=7054&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5899233