Trives du i samspillet mellem studerende, fagmiljø og studieadministration? Er du god til at forstå komplekse regler og forklare dem på en forståelig måde? Er du grundig og systematisk i din undersøgelse af en sag?
Hvis du kan svare ja til ovenstående og samtidig er skarp med et godt humør, så er jobbet som sagsbehandler garanteret noget for dig!
Arbejdsområde
Vi søger en kollega, der hovedsageligt skal arbejde med sagsbehandling på fakultetets uddannelsesområder. Du skal både arbejde selvstændigt og sammen med dine kollegaer i teamet, ligesom du skal samarbejde med øvrige samarbejdspartnere på universitetet. Du vil få mange gode kollegaer i et stort uddannelsesmiljø i konstant udvikling.
Dine opgaver vil blandt andet være:
- sagsbehandling af de studerendes ansøgninger om dispensation og merit samt klagesagsbehandling
- fremstilling af sager i studienævn eller udvalg
- rådgivning af studienævn og studieledelse ift. studentersager
- kontakt til studerende ifm. sagsbehandlingen
- styring og udvikling af sagsgange og procedurer
- rådgivning og sparring med ledelsen i Aarhus BSS Studier vedrørende studentersager
- samarbejde med institutter omkring administrative processer og opgaver relateret til sagsbehandling
- bidrag til videndeling, udvikling og procesoptimering via teamsamarbejde med øvrige kolleger i studieadministrationen
Faglige og personlige kvalifikationer
Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse f.eks. cand.scient.pol., uddannelsesvidenskab, cand.jur. eller lignende. Du har meget gerne erfaring med sagsbehandling, herunder indsigt i offentlig forvaltning og evt. relevante bekendtgørelser for universitetsuddannelser. Det er vigtigt, at du kan arbejde grundigt og systematisk samt kan holde overblik og selvstændigt prioritere dine opgaver. Du skal kunne kommunikere kortfattet og præcist med blik for ’den gode tone’ på såvel dansk som engelsk. Brug af it-værktøjer er en naturlig del af dit arbejde, og du har gode digitale kompetencer. Du er åben over for omskiftelighed i opgaveløsningen og er altid klar til at revurdere processer med henblik på at optimere og udvikle.
Du har en opsøgende og samarbejdsorienteret tilgang, og du ser det som en vigtig del af dit arbejde at bidrage positivt til samarbejdet med institutter, det faglige miljø og dine kollegaer i Aarhus BSS Studier. Du skal kunne bede dine kollegaer om hjælp, ligesom du selv skal være klar til at give en hjælpende hånd med, når der er brug for det.
Aarhus BSS Studier
Aarhus BSS Studier er en del af fakultetets administrative center, som understøtter fakultetets forskning og uddannelse med administrativ support til fakultetets institutter og centre inden for HR, bygningsservice, økonomi, IT og digitalisering, kommunikation, ph.d.- og studieadministration. Aarhus BSS Studier arbejder med undervisning og eksamen, vejledning, studieinformation, karriere og mobilitet, studienævnsbetjening, sagsbehandling, kvalitetssikring, akkreditering og ledelsesinformation. Aarhus BSS Studiers ca. 70 ansatte supporterer fakultetets seks institutter og indgår i løbende dialog med ledelsen af Aarhus BSS.
Du kan læse mere om fakultetet, herunder om Aarhus BSS Studier her http://bss.au.dk/
Afdelingen Studentersager
Stillingen er forankret i afdelingen Studentersager, som består af 15 dygtige sagsbehandlere. Vi arbejder med individuel sagsbehandling af ansøgninger om dispensation og merit samt klagesager. Vi har fokus på ensartethed og kvalitet i sagsbehandlingen og er i løbende dialog med fakultetets studienævn med henblik på at skabe en ensartet praksis på tværs af uddannelser. Derudover er vi i konstant proces med at udvikle og optimere vores sagsgange.
I Studentersager arbejder vi team-orienteret. Vi indgår i uddannelsesteams med vores kollegaer fra de andre afdelinger omkring den eller de uddannelser, vi sagsbehandler på. Vi er interesserede i hinandens opgaver og lægger vægt på dialogen med hinanden og med kollegaer i andre afdelinger, når en fælles opgave skal løses. Vores afdeling er præget af en god tone og et højt humør.
Yderligere information om stillingen
Der er tale en fast stilling på 37 t/ugen. Forventet start er den 1. februar 2025 eller snarest muligt derefter.
Ansøgningsfrist er den 2. januar 2025. Samtaler forventes afholdt i uge 3.
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos afdelingsleder Lisbeth Sonne Christensen, e-mail: lisbethsonne@au.dk, telefon 9352 1926.
Hvis du har behov for hjælp til at uploade din ansøgning eller har spørgsmål vedr. rekrutteringsprocessen, bedes du kontakte HR-supporter Jeannette Guldborg Petersen, e-mail: jeannette.petersen@au.dk
Arbejdssted
Tåsingegade 3, 8000 Aarhus C.
Krav og vilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i Staten eller anden relevant overenskomst.
Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en styrke og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.
Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.
Om Aarhus Universitet
Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.300 medarbejdere med en årlig omsætning på 7,0 mia. kr. Læs mere på www.au.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aarhus Universitet, Tåsingegade 3, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6159221