Sekretariatsmedarbejder til uddannelsesområdet på Institut for Bio- og Kemiteknologi

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Interesserer du dig for uddannelse, og har du flair for koordination og processer? Er du udadvendt og motiveres du af at finde løsninger, der forener mange interesser? Søger du samtidig et job med både praktiske driftsopgaver og udviklingsopgaver?
Så skal du søge denne stilling på Institut for Bio- og Kemiteknologi, hvor fem dygtige kolleger i institutsekretariatet ser frem til at byde dig velkommen i teamet.

 

Om stillingen

I sekretariatet bliver du del af instituttets administrative stab, hvor vi løser en lang række opgaver for instituttets ledelse og medarbejdere. Du indgår samtidig i instituttets Education Team, hvor du supporterer vores viceinstitutleder for uddannelse og arbejder tæt sammen med instituttets projektleder på uddannelsesområdet.
Institut for Bio- og Kemiteknologi er ét af fire ingeniørinstitutter på Aarhus Universitet, der blev dannet i januar 2021 som led i AU’s omorganisering af ingeniørområdet. Vi uddanner civilingeniører, diplomingeniører og ph.d.-studerende inden for instituttets faglige områder.
Vi er et ungt institut, hvor vi på mange områder stadig er ved at etablere gode procedurer, flytte ind i nye lokaler og forbedre vores praksis på forskellige driftsområder. Instituttet er præget af et internationalt miljø, og meget af den daglige kommunikation foregår på engelsk.
Der er tale om en fuldtidsstilling, hvor du refererer til sekretariatslederen og samarbejder med de øvrige sekretariatsmedarbejdere om at løse en bred vifte af opgaver. Vi har en uformel omgangstone, hjælper hinanden og lægger vægt på gensidig fleksibilitet.
 

Opgaver

Fagligt supporterer du vores viceinstitutleder for uddannelse og arbejder tæt sammen med instituttets projektleder på uddannelsesområdet. Du skal have lyst til og mod på at være i kontakt med mange interessenter internt på instituttet og andre dele af AU.
Vi søger en udadvendt kollega, som er god til at koordinere og holde styr på faste driftsopgaver – og som samtidig driver en række udviklingsopgaver fremad. Blandt opgaverne er:

  • Administrativ understøttelse af viceinstitutleder for uddannelse
  • Sekretariatsbetjening af PhD-området. Instituttet har ca. 50 PhD-studerende. Opgaverne spænder bredt fra koordinering af forsvar til løbende fokus på de studerendes trivsel.
  • Koordinator for instituttets korps af mentorer, hjælpelærere og studievejleder.
  • Bindeled mellem vores studerende og AU’s jurister ifm. fortrolighedsaftaler mellem vores studerende, instituttet og virksomheder.
  • Koordinering af vores årlige kursus for studerende vedr. sikkerhed i laboratorier.
  • Planlægning og afvikling af studenterrettede aktiviteter, fx dimission og kontaktperson for de studerendes fredagsbar.
  • Kommunikation til de studerende og ansatte på platformene Brightspace og Studieportalen.
  • Bidrage til etablering af institutforum og varetage rollen som sekretær for dette.



Kvalifikationer og personlige egenskaber


Arbejdsdagen i et sekretariat er omskiftelig og præget af, at både instituttets ledelse, medarbejdere og studerende henvender sig til os for at få hjælp. For at lykkes i jobbet er det derfor vigtigt, at du trives med at være i kontakt med mange samarbejdspartnere og kan bevare overblikket, selvom du har gang i mange små og store opgaver på én gang. Det er også vigtigt, at du er indstillet på travlhed i tiden op til og omkring studiestart.
Vi søger en kollega med en videregående uddannelse. Det er derudover en fordel, men ikke afgørende, hvis du har erfaring med uddannelsesadministration.
Herudover lægger vi vægt på følgende kvalifikationer og personlige egenskaber:
  • Du arbejder struktureret og selvstændigt, og du sikrer, at frister nås til tiden.
  • Du er serviceminded og trives med at koordinere opgaver med flere samarbejdspartnere.
  • Du er en ørn til at behandle og formidle data på en letforståelig måde. Du har et godt kendskab til Excel og flair for it generelt.
  • Du har lyst til at hjælpe og indgå i dialog med vores studerende.
  • Du bidrager med forslag til, hvordan vi løser udfordringer, vi ikke tidligere er stødt på. Du har mod på og evner til at tænke nyt.
  • Du kan begå dig både på både dansk og engelsk i skrift og tale.
  • Du er optimistisk, finder løsninger og trives i et mindre sekretariat, hvor man hjælper hinanden, når der er behov.



Om instituttet


På Institut for Bio- og Kemiteknologi er levende systemer, organismers biologi, effektiv produktion og transformation af kemikalier, materialer og energi i fokus. Vi omsætter viden inden for blandt andet bioteknologi, fødevareteknologi, miljøteknologi, kemiteknologi, industriel bioteknologi, medicinsk bioteknologi og elektrokemisk ingeniørvirksomhed til nye teknologier og værdiskabende løsninger, som også kan bruges i erhvervslivet.
Du kan læse mere om instituttet her: https://bce.au.dk/


Formalia


Arbejdsstedet er institutsekretariatet på Gustav Wieds Vej 10, 8000 Aarhus C, og ansættelsesområdet er Aarhus Universitet med tilhørende institutioner. Du refererer til sekretariatslederen.
Ansøgninger modtages gennem vores online rekrutteringssystem Emply senest d. 29. november 2023. Forventet start er 1. februar 2024.


Spørgsmål?


Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatsleder Kirstine Fuglsang på 93522724 / kifu@bce.au.dk.
 


Formalia

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Skatteministeriet og akademikere i staten.

Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en styrke og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.

Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.
 


Om Aarhus Universitet

Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.300 medarbejdere med en årlig omsætning på 7,0 mia. kr. Læs mere på www.au.dk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Universitet, Gustav Wieds Vej 10D, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5939358

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet