Skab en positiv fremtid for unge med særlige behov - Vær en del af vores team i Aarhus Kommune!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

To af vores dygtige socialrådgivere i team ”Tættere på de Unge” har søgt nye udfordringer og vi har derfor ledige stillinger.

Er du tillidsvækkende, nysgerrig og engageret, og vil du være en del af et stærkt fagligt fællesskab under udvikling med engagerede medarbejdere og ledere? Så har vi et spændende og udfordrende job til dig.  

Vi søger kollega til vores team som arbejder målrettet med afsæt i Aarhus kommunes solide erfaringer med Tættere På Familien (omsætning af sverigesmodel på handicapområdet - myndighed) med en målgruppe med unge fra 15-29 år, som primært har udfordringer i form af udviklingshæmning eller senhjerneskade. 

 

Om jobbet  

Som myndighedsrådgiver i ”Tættere på de unge” er det afgørende at kunne mestre relations- arbejde med tæt koordinering og samarbejde med den unge, familien, netværk og samarbejdspartnere. Alt sammen med henblik på i fællesskab at skabe gode helhedsorienterede løsninger for den unge. Målet er at støtte de unge i at blive så selvhjulpne som muligt.  

Arbejdsopgaverne spænder bredt fra det forebyggende arbejde til komplicerede problemstillinger samt samskabelse af løsninger, som vedrører de unges uddannelse og beskæftigelse. Vi arbejder efter bestemmelserne i Barnets Lov og Serviceloven.

 Vi arbejder ud fra Aarhus-Kompasset som forståelsesramme. Med sigtet om ”mindre system, mere borger”, arbejder vi på at styrke vores fokus på netop dét, der har værdi for den unge og for samfundet, hvilket også vil være udgangspunktet for de faglige drøftelser.  

 

Stillingsprofil 

Vi forventer at du: 

  • Har erfaring som socialrådgiver/formidler, gerne med erfaring inden for målgruppen 
  • Vil arbejde efter et bestemt mindset, der understøtter en løsnings- og helhedsorienteret tilgang til de unge og som bringer de unge tættere på uddannelse, beskæftigelse og selvhjulpenhed 
  • Vil arbejde med færre sager, men med tættere relationer og ligeledes netværksinddragende 
  • Vil arbejde stringent og struktureret efter bl.a. SOS og LØFT   
  • Kan arbejde selvstændigt, men også trives i et forpligtende teamsamarbejde, hvor teamet sammen skal udvikle metoder og tilgange og hvor feedback og kollegial sparring vægtes højt 
  • Vil arbejde målrettet med personlig faglig udvikling 
  • Er relationel stærk og at du kan gå forrest i at facilitere drøftelser, møder og løsninger, som bringer de unge tættere på selvhjulpenhed og et meningsfuldt og aktivt liv 
  • Har fokus på at faglige løsninger skal gå hånd i hånd med økonomi 

 

Vi tilbyder: 

  • En arbejdsplads med de unge borgere i fokus 
  • En udviklingsorienteret arbejdsplads med et stærkt fagligt miljø  

En arbejdsplads med stor fleksibilitet og hvor du får mulighed for at præge

 dagligdagen 

  • Gode og dygtige kollegaer med mange forskellige vidensområder 
  • En arbejdsplads, hvor vi vægter trivsel og godt humør 
  • Supervision 

 

Om Ungecenter Rådgivning og Visitation

Som ungerådgiver i Ungecenter Rådgivning og Visitation bliver du en del af Unge, Job og Uddannelse, som samler udsatte- og handicapområderne for unge i alderen 15 – 29 år sammen med de uddannelses- og beskæftigelsesrettede indsatser i et driftsområde.  

Ungecenter Rådgivning og Visitation har ansvaret for at yde støtte til de unge, der er udsatte og/eller har funktionsnedsættelser eller lidelser, og har behov for støtte ud fra servicelovens bestemmelser.  

Vores organisering 15-29 år giver et fundament i forhold til at skabe og udvikle gode overgange for den unge, som er et helt centralt område i det tværfaglige samarbejde, på tværs af områderne, herunder også lovgivningsmæssigt.  

I Ungecenter Rådgivning og Visitation er vi omkring 140 ansatte. 

 

 

Løn og ansættelsesforhold 

Løn forhandles efter gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer. 

Stillingerne er som udgangspunkt fuldtidsstillinger, men hvis du har ønske om deltid, kan dette også være en mulighed 

 

Arbejdspladsen er i Værkmestergade 3, 8000 Aarhus. 

 

Hvis du vil vide mere:  

Du er velkommen til at rette henvendelse til afdelingsleder Gitte Glargaard på tlf. nr.:  

24 20 79 24 (dog ikke i ugerne 30 og 31 grundet ferie) 

 

Ansøgning: 

Stillinger i Aarhus Kommune søges elektronisk. Klik på ”søg job” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning. 

Ansøgningsfrist er den 15. august 2024

Samtaler forventes afholdt den 20. august 2024  
 

  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

15-08-2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 3, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6084487

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet