BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en akademisk medarbejder, der i tæt samspil med myndighedschefen på det sociale område for unge og resten af Ungecenter Rådgivning og Visitation vil arbejde for at skabe en positiv forskel for unge med handicap eller psykiatriske udfordringer samt udsatte eller kriminalitetstruede unge.
Om Jobbet
Aarhus Kommune søger en akademisk medarbejder til det sociale myndighedsområde for unge (Ungecenter Rådgivning og Visitation), som kan:
- Være en tæt sparringspartner og akademisk understøttelse for myndighedschefen på det sociale område for unge
- Understøtte ledere og medarbejdere i omsætningen af strategiske satsninger
- Være tovholder på gennemførelsen og opfølgningen på handleplaner og sparetiltag
- Udarbejde mindre analyser, businesscases og faglige notater inden for centrets faglige område samt bidrage til formuleringen af udviklingsområder og -idéer inden for området
Det sociale myndighedsområde for unge under navnet Ungecenter Rådgivning og Visitation har ansvaret for vejledning af og visitation til sociale indsatser for målgruppen af unge i alderen 15 til 29 år. Centret består af en centerchef og seks afdelinger med hver sin afdelingsleder samt ca. 140 fagligt dygtige medarbejdere, hvoraf langt størstedelen har socialrådgiver-baggrund. Ungecenter Rådgivning og Visitation er en del af driftsområdet Unge, Job og Uddannelse, som hører under Sociale Forhold og Beskæftigelse.
Det sociale myndighedsområde for unge er en vigtig brik i Aarhus Kommunes vision om at være ’en god by for alle’: Det er et fagligt spændende og politisk vigtigt område i kampen for at skabe gode ungeliv for alle unge i Aarhus. Derudover er der et stort fokus på området grundet de vedvarende strukturelle økonomiske udfordringer på det specialiserede område.
Vi søger derfor en akademisk medarbejder, som ikke er bange for det vigtige og det svære, og som kan være en bærende kraft i at få omsat strategiske beslutninger til en fast del af drift. Du skal blandt andet arbejde med det strategiske område ’Fra Døgn til Dag’, som handler om, at flest mulige unge skal have et liv i egen bolig med forskellige typer af støtteløsninger. Herunder kommer du til at spille en central rolle i at følge op på og understøtte udmøntningen af initiativer fra ’Udviklings- og Omstillingsplanen’ samt Omprioriteringskataloger vedtaget ved seneste budgetforlig.
Du får personalemæssig reference til den administrative leder i centret, men kommer til at få et fagligt fællesskab med centerchefen og hele ledergruppen.
Din profil
Hvis du skal lykkes rigtig godt i stillingen, er det nødvendigt, at du:
- Har erfaring fra og viden om det specialiserede socialområde – herunder myndighedsområdet
- Har kompetencer inden for projektledelse og erfaring med dybde-implementering
- Har gode samarbejdsevner og kan koble faglighed, økonomi og proces
- Har solide skriftlige kompetencer og evner at formulere det komplekse på tydelig vis
- Har forståelse for økonomistyring og skarpt øje for gevinstrealisering og opfølgning.
Udover ovenstående forventes det, at du har eller hurtigt opbygger et godt overblik over Sociale Forhold og Beskæftigelse og andre relevante magistratsafdelinger i kommunen, så du kan agere som bindeled til vigtige samarbejdspartnere i omsætningen af de strategiske omstillinger i centret.
Vi forventer, at du kommer med en solid basis-faglighed og med en stor respekt over for andres faglighed. Det er nemlig kun, når vi får sat alle gode kræfter i spil, at vi lykkes med at skabe innovative løsninger til gavn for udsatte unge og unge med handicap.
Du kommer ikke til at være en del af et kontor udelukkende bestående af andet akademisk personale, men skal koble dig til andre fagligheder i dit center samt akademisk personale placeret i andre centre og centrale stabe. Du skal derfor trives med at have mange forskellige forbindelser og faglige fællesskaber samt hente energi fra faglig forskellighed og udvikling.
Derfor skal du vælge os
Du skal vælge os, fordi du bliver en del af et fagligt spændende og politisk vigtigt område, hvor du aktivt kommer til at bidrage til, hvordan landets næststørste kommune tilrettelægger og udvikler indsatser til udsatte unge og unge med handicap.
Du skal vælge os, fordi du vil og kan sikre, at beslutninger kommer fra skrivebordet og mødelokalet og bliver omsat til en reel forskel for de unge, som har mest behov herfor.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Ugentligt timetal: Fuldtid
Hvis du vil vide mere
Nærmere information kan fås hos centerchef Jeanette Schjællerup (20 26 85 23 eller eljes@aarhus.dk) eller afdelingsleder Rasmus Kold (89 40 31 31 eller rako@aarhus.dk).
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfrist: søndag d. 18. februar 2024
Ansøgere udvalgt til samtale vil blive indkaldt via mail mandag d. 19. februar 2024.
Første samtalerunde forventes afholdt onsdag d. 21. februar 2024. Anden samtalerunde, som vil indeholde besvarelse af en case, forventes afholdt mandag d. 26. februar 2024.
Ungecenter Rådgivning og Visitation
Ungecenter Rådgivning og Visitation er det sociale myndighedscenter for unge. Centret vejleder og hjælper borgere med handicap, psykisk sygdom og i socialt udsatte positioner via visitation til indsatser efter Serviceloven, Barnets Lov samt Lov om Bekæmpelse af Ungdomskriminalitet.
Fakta om Ungecenter Rådgivning og Visitation
- Der er ca. 3.700 borgere i alderen 15-29 år, som har en aktiv sag i Ungecenter Rådgivning og Visitation
- Der er ca. 140 medarbejdere og 6 afdelingsledere på centret
- Centret forvalter et budget på lige under 1 mia. kr.
Ungecenter Rådgivning og Visitation er ét af fem ungecentre i driftsområdet Unge, Job og Uddannelse.
Du træder ind i driftsområdet Unge, Job og Uddannelse
Driftsområdet Unge, Job og Uddannelse (UJU) har ansvaret for de sociale-, uddannelses- og beskæftigelsesrettede indsatser for unge i alderen 15-29 år samt boligsociale og kriminalitetsforebyggende indsatser. Driftsområdet består af fem ungecentre og indeholder både myndighedsområdet og udførertilbud.
UJU blev etableret i 2019 med det overordnede mål at samle ungeområdet for at sikre gode overgange omkring det 18. år og bedre sammenhæng på tværs af uddannelse, beskæftigelse og sociale indsatser, hvorigennem Aarhus Kommune løfter sit ansvar for Den Kommunale Ungeindsats (KUI).
UJU skal levere en sammenhængende indsats til de unge, der kan bane vejen til det gode ungeliv tættest muligt på det almene med egen bolig, job, uddannelse og positive fællesskaber. Det kræver såvel stærke faglige centre indenfor hvert sit felt samt sammenhængskraft på tværs af driftsområdet.
Ungeområdet skal ligeledes være bannerfører for udviklingen af indsatser særligt målrettet unge og altid anlægge et ungeperspektiv. UJU skal således via stærke faglige miljøer sikre drift og udvikling/tilpasning af indsatser, så de matcher de unges drømme, udfordringer og behov nu og i fremtiden.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
18-02-2024
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Værkmestergade 3, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5980802