Teamleder for kommunikation på Aarhus BSS

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du stå i spidsen for at drive og videreudvikle interne og eksterne kommunikationsindsatser på Aarhus BSS? Kan du med et strategisk overblik styre kommunikationsteamets opgaveportefølje? Og har du erfaring med og lyst til at lede et dedikeret team, som kan understøtte fakultetets kerneaktiviteter?

Kan du svare ja til de spørgsmål, så er du måske vores nye teamleder for kommunikation på fakultetet Aarhus BSS.

Opgaven og ansvaret

Kommunikationsteamet på Aarhus BSS er en del af fakultetets it- og kommunikationsafdeling. Som teamleder indgår du således i ledelsesteamet i Aarhus BSS It & Kommunikation sammen med chefen for afdelingen og to andre teamledere.

Du får ansvar for den daglige drift og har personaleansvar for teamets pt. 15 medarbejdere.

Som teamleder har du ansvaret for at styre teamets opgaveportefølje og kan med et strategisk overblik og solid forretningsforståelse omsætte fakultetets behov til effektfulde og værdiskabende kommunikationsindsatser. Det indebærer, at du kan foretage løbende prioriteringer og planlægning, så strategien understøttes, og opgaver og ressourcer hænger sammen.

Kommunikationsteamet på Aarhus BSS har som udgangspunkt ansvaret for at igangsætte og understøtte den kommunikation, der har det samlede fakultet som afsender. Teamet rådgiver ledelsen om kommunikationsindsatser, herunder også om digitale medier samt løsninger, der understøtter og profilerer fakultetets brand og kerneaktiviteter. Derudover leverer teamet konkret bistand i større interne processer.

Foruden rådgivning af ledelsen på fakultetet leverer teamet også generel kommunikationsrådgivning til afdelingerne i fakultetsadministrationen samt til institutterne. Fakultetets forskningsformidling udføres fortrinsvis af institutterne eller i et tæt samarbejde mellem kommunikationsteamet, institutterne og de faglige miljøer.

Kommunikationsteamet løser desuden en række driftsopgaver inden for blandt andet:

  • Pressehåndtering og rådgivning
  • Markedsføring og eventstøtte
  • Udvikling og vedligeholdelse af websites
  • Rådgivning og udvikling i forhold til grafiske opgaver, designmanualer med videre
  • Alumnerelationer og understøttelse af alumnenetværket på fakultetet, herunder udsendelse af nyhedsbreve.
Succeskriterier i jobbet som teamleder er blandt andet, at:
  • du sammen med dit team leverer en tidssvarende og sammenhængende oplevelse for fakultetets brugere
  • du gennem synlig og nærværende ledelse udvikler og motiverer teamets medarbejdere gennem blandt andet strategisk sparring på opgaver og prioriteringer
  • du kan fungere som sparringspartner for funktionschefen i forhold til udvikling og drift af dit område
  • du kan omsætte fakultetets strategi til konkrete og værdiskabende profileringsindsatser.


Den rette person

Som fakultetets kommunikationsansvarlige er det vigtigt, at du er struktureret og har forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation, gerne med kendskab til uddannelsessektoren. Det er afgørende, at du har gennemslagskraft og kan formidle klare budskaber. Du har en sikker pen og sætter en ære i, at du og dit team leverer høj kvalitet i både skrift og tale – på såvel dansk som engelsk.

Du formår at sætte retning for dine medarbejdere, og du har forretningsforståelse og politisk tæft. Du udviser følgeskab til de ledelsesmæssige beslutninger, og en central del af din ledelsesopgave består også i at oversætte dette for dine medarbejdere på en meningsfuld måde.

Du har en relevant videregående uddannelse, der for eksempel er samfundsfaglig eller kommunikationsfaglig kombineret med relevant erfaring og/eller videreuddannelse inden for området. Derudover er det en fordel, hvis du har erfaring med personaleledelse. Det er vigtigt, at du fra dine tidligere jobs har erfaring med samarbejde på tværs af organisatoriske enheder og niveauer, og at du er både handlings- og løsningsorienteret med en god portion sund fornuft og sans for det strategiske arbejde.

Som person er du nysgerrig på forretningen, kan sætte dig ind i opgaverne og har en lyttende og serviceorienteret tilgang. Du forstår, hvad det vil sige at være responsiv i forhold til fakultetets behov, og du har lyst til at indgå i dialog og samarbejde med brugere og samarbejdspartnere på tværs af fakultetet og universitetet. Du forstår at være tydelig omkring teamets services, og med konkrete løsninger er du med til at understøtte et område, der skaber værdi for forretningen.

Om Aarhus BSS og fakultetets administration

Aarhus BSS er det erhvervs- og samfundsvidenskabelige fakultet på Aarhus Universitet. Fakultetet består af seks institutter, et dekanat og en fælles fakultetsadministration. Fakultetets mission er at levere forskning og forskningsbaseret uddannelse af høj kvalitet inden for og på tværs af erhvervs- og samfundsvidenskabelige discipliner samt at uddanne dygtige dimittender, som skal udgøre fremtidens arbejdsstyrke og skabe værdi for samfundet og interessenter.

Aarhus BSS It & Kommunikation er en del af fakultetets fælles administrative center, som understøtter fakultetets forskning og uddannelse med administrativ support inden for HR, ph.d.-administration, bygningsservice, økonomi, it og kommunikation samt studieadministration og studenterservice. Kommunikation er et af tre teams i Aarhus BSS It & Kommunikation.

Du kan læse mere om fakultetet, herunder om fakultetets administration, her: https: //bss.au.dk/

Om ansættelsesprocessen

Ansættelsessamtaler gennemføres i to runder. Den første samtalerunde forventes at være i uge 48. Kandidater, der efterfølgende går videre til anden samtalerunde, forventes at deltage i en ledervurdering. Den anden samtalerunde forventes at være i uge 50.

Stillingen ønskes besat pr. 1. februar 2024 eller snarest herefter.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionschef Andreas Stilling Heuwinkel, e-mail: ah@au.dk, mobil: 20 22 05 20

Hvis du har behov for hjælp til at uploade din ansøgning eller har spørgsmål vedr. rekrutteringsprocessen, bedes du kontakte HR-supporter Jeannette Guldborg Petersen, email: jeannette.petersen@au.dk

Ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikere i staten (indplacering som chefkonsulent med personaleansvar) eller anden relevant overenskomst.

Ansættelsessted

Tjenestestedet er Bartholins Allé 10, 8000 Aarhus C.
 

Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en styrke og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.


Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.


Om Aarhus Universitet

Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.300 medarbejdere med en årlig omsætning på 7,0 mia. kr. Læs mere på www.au.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Universitet, Bartholins Allé 10, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5937644

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet