Teknik og Miljø søger en ny økonomikonsulent

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du skarp til økonomi, styring og analyse? Trives du med at understøtte ledelse og politisk niveau? Vil du arbejde med det i Teknik og Miljø, hvor vi skaber attraktive og bæredygtige rammer for livet i Aarhus? Så er du måske vores nye økonomikonsulent!

Om jobbet:
Vi søger en ny konsulent i Økonomistyring, Teknik og Miljø. Afdelingen varetager opgaver vedrørende økonomi, styring og analyse i forhold til resten af Teknik og Miljø og Aarhus Kommune i øvrigt. 

Stillingen er placeret i en velfungerende afdeling bestående af ni medarbejdere og en afdelingsleder, med forskellig alder, køn og faglig baggrund. 

Stillingen rummer en unik opgaveportefølje: økonomi, styring og analyse i relation til Teknik og Miljøs fagområde - byudvikling, byggeri, ejendomsdrift, byliv, planprocesser, mobilitet, natur og miljø, kollektiv trafik samt anlæg og drift af veje. Aarhus er en by i hastig udvikling, som også de kommende år forventer stor befolkningstilvækst. Denne udvikling kræver bl.a. solide økonomiske vurderinger og scenarieanalyser af forskellige alternative løsningsforslag. Som økonomikonsulent i Teknik og Miljø spiller du en central rolle i at udarbejde disse og derfor også i den fremtidige udvikling af Aarhus.

De primære arbejdsopgaver vil være:

  • Udarbejdelse af budgetter, budgetopfølgning og regnskabsaflæggelse
  • Deltagelse i projekter vedr. økonomistyring og udvikling af styringsværktøjer
  • Analyse og rådgivning i forbindelse med økonomiske og styringsmæssige problemstillinger
  • Udarbejdelse af ledelsesinformation, notater og baggrundsmateriale til det ledelsesmæssige og politiske niveau
  • Sparring med ledelsen omkring økonomiske udfordringer og udviklingspotentialer 
     
Vi tilbyder en unik opgaveportefølje, spændende udfordringer og gode udviklingsmuligheder

Vi tilbyder spændende udfordringer og en hverdag præget af varierende arbejdsopgaver, hvor der er gode muligheder for at påvirke, hvilke opgaver du arbejder med, ligesom opgaverne vil kunne udvikle sig over tid. 

Den konkrete opgaveportefølje for stillingen kan tilpasses efter erfaring og ønsker, men stillingen vil i udgangspunktet være rettet mod understøttelse af ejendomsområdet i Teknik og Miljø. 

I Aarhus Kommune arbejdes der på at samle ejendomsområdet i Teknik og Miljø. Det er en stor, spændende og kompleks opgave – ikke mindst på økonomisiden - og der vil i de kommende år være behov for ekstra understøttelse fra Økonomistyring. 

Udover understøttelse af ejendomsområdet vil opgaveporteføljen også rumme opgaver i relation til andre fagområder i Teknik og Miljø. 

Som konsulent i Økonomistyring vil du opleve, at vi har fokus på din, afdelingens og hele Teknik og Miljøs udvikling – også i en travl hverdag.

Vi er en afdeling med socialt sammenhold og godt humør, hvor der samtidig er høj faglighed og gode muligheder for sparring. 


Hvem er du?

Vi tilbyder et job, hvor du har mulighed for at arbejde selvstændigt og præge opgaveløsningen. Du vil samtidig indgå i mange sammenhænge og samarbejder, enten som projektleder eller projektdeltager og vil således have en bred kontaktflade i hele organisationen. Det er derfor afgørende, at du er åben, tillidsvækkende, og har en positiv tilgang til opgaverne. Det er vigtigt, at du kan tænke og arbejde selvstændigt og er opsøgende ift. opgaver og samarbejdspartnere. Du skal være samarbejdsorienteret og god til at skabe relationer til medarbejdere og ledere, som har andre arbejdsopgaver og fokusområder end dig.

KMD Opus og Excel er vores primære redskaber. Det er derfor en fordel, hvis du har gode kvalifikationer og erfaring med at arbejde med regneark og økonomisystemer. Vi lægger vægt på en solid talforståelse og evne til at arbejde med store datamængder – men lige så vigtig er evnen til at give overblik og videreformidle data på en ukompliceret måde. Vi forventer derfor også, at du har gode formuleringsevner såvel skriftligt som mundtligt og har en udpræget analytisk sans. 

I afdelingen arbejder vi både med løbende økonomistyring og opgaver af mere udviklingsmæssig karakter. Du skal have lyst til at arbejde med begge dele. I det hele taget lægger vi vægt på evnen til at skifte fokus mellem drift og udvikling, fordybelse og fremdrift samt forskellige opgaveområder. 

Vi forventer, at du har en videregående økonomisk eller samfundsvidenskabelig uddannelse. Kendskab til kommunal økonomi er en fordel.

Vi forestiller os, at du har et par års erfaring på arbejdsmarkedet, hvor du har siddet i en lignende stilling i en offentlig organisation, men du kan også have anden relevant erfaring eller være nyuddannet.

Vil du med på holdet?

Så skal vi have din ansøgning senest den 25. august 2023. 

Stillinger i Aarhus Kommune søges elektronisk. Klik på ”Søg job” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Vi forventer at holde første runde samtaler den 28. august og eventuelt anden runde samtaler d. 6. september 2023. Dette med henblik på ansættelse senest pr. 1. november 2023. Udover ansættelsessamtalerne vil der være en mindre skriftlig opgave som en del af ansættelsesforløbet.

Den ugentlige arbejdstid er 37 timer med flekstidsordning og mulighed for ugentlige hjemmearbejdsdage. Ansættelsesområdet er Aarhus Kommune, og ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst efter principperne om Ny løn.

Ansættelsesstedet er Magistratsafdelingen for Teknik og Miljø, Karen Blixens Boulevard 7, 8220 Aarhus V

Hvis du vil vide mere om stillingen, kan eventuelle spørgsmål rettes til afdelingsleder Line Joel Sand på sjli@aarhus.dk eller +45 41873583

Læs mere om Teknik og Miljø, hvad du kan forvente af rekrutteringsprocessen og vores generelle løn- og ansættelsesvilkår her: Bliv en del af Teknik og Miljø (aarhus.dk) 

Teknik og Miljø varetager en bred vifte af spændende opgaver. Du kan få et indtryk af opgaverne her: www.aarhus.dk/om-kommunen/teknik-og-miljoe/.
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Karen Blixens Boulevard 7, 8220 Brabrand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/teknik-og-miljo-soger-en-ny-okonomikonsulent/5160gf/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5889434

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet