Udbudskonsulent/-jurist

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du erfaring med udbudsopgaver og offentlige indkøb? Har du styr på det udbudsretlige fagområde? Så er du måske vores nye udbudskonsulent/-jurist på Det Kgl. Bibliotek.

Det Kgl. Bibliotek er den største kulturinstitution under Kulturministeriet. Vi leverer services og vidensformidling samt sikrer dansk kulturarv for eftertiden, hvilket betyder, at vi årligt indkøber en bred pallette af varer og tjenesteydelser, såsom bøger, biler, IT-systemer, møbler, flytteydelser mellem vores adresser etc.

Du bliver en vigtig del af et lille – men særdeles effektivt – hold af tre udbudskonsulenter-/jurister i udbudsenheden, der er en del af Administrationens stab.

Dine arbejdsopgaver

Som udbudskonsulent/-jurist på Det Kgl. Bibliotek vil du komme til at arbejde med alle typer af offentlige indkøb i staten.

Du kommer til at indgå i både store og små indkøb på tværs af hele organisationen, enten som en del af en projektgruppe eller ved kortere rådgivning omkring statens kaskademodel og de udbudsretlige regler.

Ud over dette har enheden de senere år haft et øget fokus på områder som compliance, konsulentforbrug i staten og ikke mindst ’Charter for godt og grønt indkøb’, herunder bæredygtige indkøb. Vi ser på nuværende tidspunkt frem imod arbejdet med implementering af ’Charter for godt og grønt indkøb’ på Det Kgl. Bibliotek.

Vi er også i gang med at starte et projekt vedr. kontraktstyring, og hvis du har erfaring på området, ser vi frem til at drage nytte heraf.

Du vil få ansvar for en bred vifte af arbejdsopgaver i en omskiftelig hverdag, hvor du blandt andet vil komme til at arbejde med:

  • Alle dele af statens kaskademodel, herunder Statens Aftaler, SKI-aftaler, EU-udbud, konkurrenceudsættelser og tilbudsindhentninger.
  • Kommunikation og rådgivning internt i institutionen.
  • Dialog og opfølgning med styrelser og lignende (eksternt) omkring analyse og nye tiltag inden for området.
  • Netværk med andre i Kulturministeriets institutioner.
Dine kompetencer

Du har et solidt fagligt fundament inden for det udbudsjuridiske område, herunder erfaring med udbudslovgivningen. Vi forestiller os, at du har en relevant kandidatuddannelse, fx cand.merc.jur., cand.jur., cand.scient.pol. eller lign. samt nogle års praktisk erfaring.

Vi søger en dedikeret kollega, der har humor og kan bidrage til den gode uformelle omgangstone samt det gode samarbejde i vores udbudsenhed. Desuden forventer vi, at du:

  • Er god til at etablere relationer og møde mennesker med en samarbejdsvillig og inkluderende tilgang, da der er behov for tæt samarbejde med forskellige fagområder på tværs af organisationen.
  • Kan lide at være en del af et hold, men at du samtidig er god til at arbejde selvstændigt og kan tage initiativ og ansvar.
  • Er fleksibel med hensyn til de forskellige typer af arbejdsopgaver, alt efter hvor behovet opstår.
  • Er struktureret og har sans for detaljen, er kvalitetsbevidst og overholder deadlines.
  • Har gode kommunikationsevner, såvel skriftligt som mundtligt, hvor du kan omsætte komplicerede sammenhænge til klar tale.
Derudover vil det være et stort plus, hvis du har erfaring med en eller flere af disse områder:

  • Tilbudsloven i forbindelse med bygge- og anlægsopgaver.
  • Kontraktstyring.
  • Bæredygtighed og den grønne omstilling.
  • IT-udbud.
Vi tilbyder

Vi kan tilbyde dig et job i et fagligt engageret miljø, hvor du får mulighed for at sætte dit aftryk på opgaverne samt på udviklingen af indsatserne.

Du vil også få mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt via relevant efter- og videreuddannelse.

Udbudsenheden er fysisk placeret i både København og Aarhus. Du vil have din base på det Kgl. Bibliotek i Aarhus, men der vil også være opgaver i København (Den Sorte Diamant), så du skal forvente rejseaktivitet, når opgaverne kræver det.

Løn- og ansættelsesvilkår

Du ansættes i henhold til overenskomst mellem Skatteministeriet og AC-organisationerne vedrørende akademikere i staten med mulighed for forhandling af et personligt tillæg afhængig af kvalifikationer og erfaring.

Den ugentlige arbejdstid er 37 timer inkl. frokost. Vi lægger stor vægt på en fornuftig balance mellem arbejdsliv og fritid samt mulighed for fleksibel arbejdstid.

Ansættelsessted er Det Kgl. Bibliotek, Victor Albecks Vej 1, 8000 Aarhus C.

Praktiske oplysninger

Stillingen kan kun søges elektronisk via linket ”søg stillingen”. Vedlæg din ansøgning, CV og eventuelle anbefalinger.

Ansøgningen skal være modtaget senest 7. januar 2024.

Vi forventer at holde samtaler i uge 3 og 4. Der vil indgå en case i forbindelse med 2. samtale.

Tiltrædelse 1. marts 2024 eller snarest muligt derefter.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet offentlig straffeattest.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved vicedirektør for Administration Steen Heilmann på tlf. 91324141 eller udbudsjurist Mads Brunsgaard på tlf. 91324493.

Ved eventuelle tekniske problemer, kontakt venligst HR Manager Talent Solutions Support på tlf. 7244 0644.

Alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Det Kgl. Bibliotek Aarhus, Victor Albecks Vej , 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5965705

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet