Uddannelseskonsulent (AC-fuldmægtig) søges til Institut for Datalogi, Aarhus Universitet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med studerende og uddannelser og samtidig være helt tæt på det faglige miljø? Er du initiativrig og trives med en omskiftelig hverdag? Så er jobbet som uddannelseskonsulent på Institut for Datalogi måske noget for dig.

Institut for Datalogi, Aarhus Universitet søger en akademisk uddannet, administrativ medarbejder (37t/uge) til en fast stilling som uddannelseskonsulent med tiltrædelse 1. oktober 2023 eller snarest muligt. Som uddannelseskonsulent sørger du for den administrative understøttelse af både driften og udviklingen af vores uddannelser, og du vil gennem arbejdet få en stor berøringsflade både på og uden for instituttet.

Udover at være en del af Aarhus Universitet er Institut for Datalogi også en af hovedaktørerne i IT-byen Katrinebjerg og dermed en del af et af de mest dynamiske IT-forsknings- og uddannelsesmiljøer i Danmark. Instituttet er i kraftig vækst, både i antallet af medarbejdere og studerende. Der er stor efterspørgsel efter de studerende vi uddanner, og vi arbejder hårdt på at kunne uddanne endnu flere. Vi har mange spændende udviklingsprojekter i støbeskeen, og søger derfor en ny medarbejder til instituttets team omkring uddannelserne.

Du bliver en del af instituttets teknisk-administrative stab på 16 dygtige og dedikerede medarbejdere, og du vil have reference til sekretariatslederen. Vi vægter faglige udfordringer, fleksibilitet og godt kollegaskab meget højt, og der er højt til loftet og plads til det gode humør. Du vil indgå i vores stærke team omkring uddannelser og studerende, hvor samarbejdet er tæt og alle bidrager til opgaveløsningen og videndelingen.

Instituttet er en udpræget international arbejdsplads, hvor omgangstonen er uformel, og hvor det meste af den daglige kommunikation foregår på engelsk.

Arbejdsopgaver

Som uddannelseskonsulent vil du skulle koordinere og løse en lang række forskelligartede opgaver, både selvstændigt og i samarbejde med dine kolleger. Du vil blandt andet skulle:

  • Indgå i vores arbejde med uddannelseskvalitet – både opfølgning og idéudvikling
  • Levere sparring og støtte i forbindelse med kursusrevision og curriculum udvikling
  • Tilrettelægge og afvikle dialogmøder mellem underviserteams og studenterrepræsentanter
  • Understøtte planlægning af uddannelsesaktiviteter (koordination med skema- og eksamensplanlæggere, tilrettelæggelse af programmeringscafé, etablering af studiegrupper o.l.)
  • Planlægge og understøtte processen med vurdering, modtagelse og integrationen af internationale ansøgere
  • Deltage i udviklingen af instituttets studiemiljø i samarbejde med uddannelsesudvalg, lokaleudvalg og studenterforeningerne
  • Identificere og følge op på frafaldstruede studerende i samarbejde med studenterstudievejlederne
  • Koordinere studieintroduktionen og studiestarten i samarbejde med tutorforeninger og fakultets administration

Endelig vil du komme til at fungere som tovholder på diverse ad hoc-opgaver og tiltag på uddannelsesområdet, ligesom du vil repræsentere instituttet i relevante fora på AU og Faculty of Natural Sciences.

Vi er en dynamisk organisation, og din opgaveportefølje vil derfor helt sikkert udvikle sig over tid.

Kvalifikationer og personlige egenskaber

Vi forestiller os at du har en profil der opfylder de fleste af disse kriterier:
  • Du har en relevant videregående uddannelse
  • Du har erfaring med, eller som minimum stor interesse for, administration og udvikling af universitetsuddannelser
  • Du har kendskab til IT-fagligheden
  • Du er god til relationer og til at navigere i en kompleks organisation
  • Du er analytisk anlagt og har samtidig en pragmatisk og løsningsorienteret tilgang
  • Du er god til planlægning og at arbejde med deadlines
  • Du kan bevare overblikket, også når der er travlt eller planerne ændrer sig
  • Du trives med både selvstændig opgaveløsning og teamsamarbejde
  • Du begår dig flydende på engelsk, i både skrift og tale
Det er en klar fordel, hvis du har et par års relevant erfaring, meget gerne fra universitetssektoren eller en anden offentlig institution, men vi sørger naturligvis for en grundig oplæring og støtte fra dine mange gode kolleger.

Ansøgningsfristen er 14. august 2023, og vi forventer at afholde samtaler i uge 34, og eventuelt 2. samtaler i starten af uge 35.

Du kan læse mere om Institut for Datalogi på www.cs.au.dk, og hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte chefrådgiver og sekretariatsleder Lene Hjøllund, lehj@cs.au.dk eller telefon 9352 2685 (ferie i uge 28, 29 og 30), eller uddannelsesrådgiver Andreas Birch Olsen, abolsen@cs.au.dk eller telefon 5123 0233 (ferie i uge 29 og 30).


Formalia

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Skatteministeriet og akademikere i staten. 

Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en styrke og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.

Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.


Om Aarhus Universitet

Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.300 medarbejdere med en årlig omsætning på 7,0 mia. kr. Læs mere på www.au.dk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Universitet, Åbogade 34, 8200 Aarhus N

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://AU.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=6ea8654f-7a70-4c29-b677-89f6396fac1b

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5876675

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet