Ungecentret søger nye ungerådgivere til at arbejde med udsatte unge på myndighedsområdet!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at arbejde med unge i alderen 15-29 år med forskellige former for udsathed? Og vil du være en del af et stærkt fagligt fællesskab under udvikling og et dynamisk arbejdsmiljø med højt til loftet og engagerede medarbejdere og ledere? Vi har lige nu to spændende og udfordrende stillinger som ungerådgivere med start senest 1. december 2023. Der er tale om to faste stillinger.

Om jobbet

Som ungerådgiver i Ungecenter Værkmestergade bliver du en del af Unge, Job og Uddannelse som blev oprettet 1. august 2019.  Organiseringen samler det specialiserede udsatte og handicapområde for unge i alderen 15 – 29 år, sammen med de beskæftigelsesrettede indsatser i ét driftsområde.

Ungecenter Værkmestergade har ansvaret for at yde vejledning, rådgivning og støtte til de unge, der er udsatte og/eller har funktionsnedsættelser eller lidelser, og har behov for støtte ud fra servicelovens bestemmelser.

Vores nye organisering giver et nyt fundament i forhold til at skabe og udvikle gode overgange for den unge, som er et helt centralt område i det tværfaglige samarbejdet, på tværs af områderne, herunder også lovgivningsmæssigt. Vi arbejder med fokus på en helhedsorienteret og velkoordineret sagsbehandling. Vi har et skærpet fokus på at have et tæt samarbejde med den unge, og har fokus på det tværfaglige samarbejde med mange samarbejdspartnere. Vi ser vores opgave er at samarbejde med- og støtte og vejlede den unge og den unges netværk i at opnå størst mulig udvikling af den unges potentialer og ressourcer, så den unge i højest mulige grad udvikler sig til at kunne indgå i samfundet på en velfungerende måde. Vi tror på at den unge er aktør i sit eget liv.

I Ungecenter Værkmestergade er vi omkring 100 ansatte. Du vil blive ansat ind i Ungecenter Værkmestergade. Stillingen er i en afdeling, hvor vi arbejder med unge fra 15 til 29 år, med forskellige former for udsathed. 

Arbejdsområde

Arbejdsopgaverne vil primært være inden for myndighedsarbejdet med unge med forskellige former for udsathed. Vi er et myndighedscenter, hvor vi yder råd og vejledning, udarbejder socialfaglige undersøgelser på unge under og over 18 år, og visiterer til forskellige støttetilbud og følger op. 

Vi arbejder på at skabe gode overgange for de unge når de krydser grænsen mellem at være ”barn” og ”voksen”, og er i gang med at dygtiggøre os i både at kunne navigere i den del af serviceloven, der omhandler støttemuligheder for unge under 18 år og i den del af serviceloven, der omhandler støttemuligheder for unge over 18 år. Arbejdsopgaverne spænder bredt, fra det forebyggende arbejde til meget komplicerede problemstillinger.

  • Samtaler med de unge og deres forældre/pårørende
  • Håndtering af underretninger
  • Udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser
  • Afklaring af støttebehov og iværksættelse af foranstaltninger efter Servicelovens bestemmelser
  • Udarbejdelse af handleplaner og opfølgninger på foranstaltninger
  • Fokus på den unge og reel inddragelse af den unge. Vi arbejder sammen med den unge mod at få den unge mod det almene, i positive fællesskaber, hen mod en selvstændig tilværelse, med fokus på uddannelse og beskæftigelse.
  • Tværfagligt samarbejde omkring den unge
  • Arbejde med den gode overgang til en selvstændig voksen tilværelse
  • Tæt samarbejde med vores udfører

Vi forventer at du:

  • Er uddannet socialrådgiver/formidler, og har erfaring inden for målgruppen og fra myndighedsarbejde
  • Er relationel stærk i samarbejdet med den unge, forældre, kollegaer og samarbejdspartnere
  • Kan finde løsninger sammen med de unge og de relevante personer omkring de unge
  • Har fokus på at faglige løsninger skal gå hånd i hånd med økonomi
  • Er robust og evner at bevare overblikket og prioritere i en travl hverdag med stor kompleksitet i sagsarbejdet
  • Har evnen til at skabe god kontakt i samarbejdet med den unge, dens familie og samarbejdspartnere, såvel interne som eksterne
  • Arbejder selvstændigt, men også trives i teamsamarbejde
  • Bidrager til udvikling af et højt fagligt og positivt socialt miljø i hele centret
  • Er i stand til at håndtere pres i en omskiftelig dagligdag
  • Har flair for administrativt arbejde
  • Bidrager til et godt arbejdsmiljø
  • Brænder for myndighedsarbejdet med unge, og du må meget gerne have erfaringer med myndighedsarbejdet med unge.

Vi tilbyder:

  • En udviklingsorienteret arbejdsplads med et stærkt fagligt miljø
  • En spændende arbejdsplads, med stor fleksibilitet og hvor du får mulighed for at præge dagligdagen
  • Gode og dygtige kollegaer med mange forskellige vidensområder
  • En arbejdsplads med de unge borgere i fokus
  • En arbejdsplads, hvor vi vægter trivsel og godt humør
  • Supervision

Løn og ansættelsesforhold

Løn forhandles efter gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

Arbejdspladsen er i Værkmestergade i Aarhus centrum.

 Hvis du vil vide mere:

Du er velkommen til at rette henvendelse til afdelingsleder Sarah Skov på tlf. nr.: 4185 6272.

Ansøgningsfristen er tirsdag den 9. oktober 2023 og samtaler forventes afholdt i uge 43.

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 

 

 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

09-10-2023

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 3, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5911593

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet