Viceforstander til Plejehjem Hus 9, Hjemmeplejen og Sundhedsklinikken Generationernes Hus

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

 Viceforstander søges til plejehjem, hjemmepleje i ældreboliger og sundhedsklinik i Generationernes Hus - vil du være en del af et særligt hus for fællesskaber, hvor vi fokuserer på tværfaglighed, ligeværd og samarbejde?
 

Stillingsbeskrivelse

Som viceforstander bliver du en del af plejehjemmet Hus 9, hjemmeplejen i ældreboliger og sundhedsklinikken i Generationernes Hus. Du vil blive en del af et velfungerende team, som arbejder på tværs af de tre nævnte områder, mens prioritering og fordeling af fokus aftales ved opstart.
 

Kulturen i huset hviler på ligeværd, åbenhed og dialog, og vi lægger vægt på at være fælles om opgaveløsningen og hver især bidrage med vores faglige og menneskelige kompetencer.
 

Sammen med Stine, som er forstander, vil du være med til at lede medarbejdere med forskellige fagligheder og gå foran, når det kommer til arbejdet med at løfte den sundhedsfaglige kvalitet.
 

Du skal søge stillingen som leder hos os fordi:

  • du brænder for at indgå i et tværfagligt ledelsessparringsrum og være en del af Hus 9, hvor både plejehjem, hjemmepleje i ældreboliger og sundhedsklinik er forankret,
  • du står stærkt i din egen faglighed og vil gerne udfordres ved at arbejde kompetenceunderstøttende og styrke det tværfaglige samarbejde blandt medarbejderne,
  • du elsker tanken om at engagere dig i beboernes hverdag og være en del af et hus, hvor fællesskab og samarbejde er i højsædet.
     

Om plejehjem Hus 9, hjemmeplejen i ældreboliger og sundhedsklinikken i Generationernes Hus


Generationernes Hus har to plejehjemsafdelinger med i alt 7 afsnit. I Hus 9 er der i alt 42 plejehjemsboliger fordelt på 3 afsnit, hvoraf det ene afsnit er åbnet op pr. januar 2024. Vi er således i proces med at få ansat flere medarbejdere i takt med, at flere beboere flytter ind.

 

Hjemmeplejens medarbejdere leverer hjemmepleje til de hjemmeplejemodtagere, der bor i ældreboliger beliggende i Generationernes Hus.  

 

Sundhedsklinikken ligger i stueetagen og tilbyder sygeplejefaglig behandling og sundhedsfaglig vejledning til borgere som primært er beboende i Generationernes Hus. 

 

Plejehjemmet er organisatorisk en del af distrikt MidtØst under Ældre og Omsorg, hvor der er 12 plejehjem. Alle forstandere og viceforstandere samt plejehjemschefen indgår i et ledernetværk som kontinuerligt mødes, hvor ledelsesemner drøftes, viden deles og hjælp hentes. 

 

Generationernes Hus rummer også 40 ungdomsboliger, 40 familieboliger, 24 handicapboliger og et dagtilbud med plads til 150 børn. Endelig rummer stueetagen i huset foruden sundhedsklinikken, en cafe og en multisal. Selve huset er meget moderne og rummer en lang række lækre fælleslokaler, som alle beboeren kan benytte sig af: træningslokale, musikstudie, forsamlingshus, orangeri, træværksted, sanserum m.v. 

 

Børn og ældre træner, bevæger og hygger sig sammen til musik og aktivitet, og vi har beboere i handicaptilbuddet og på plejehjemmet, der arbejder i cafeen. Udover Leg på Plejehjemmet har vi netop startet Samspil på Plejehjemmet. Begge aktiviteter finder sted ugentligt og indebærer at både vuggestue- og børnehavebørn kommer på plejehjemmet og har leg med beboerne. 

 

Du kan læse mere om huset på Generationernes Hus hjemmeside: Generationernes Hus (aarhus.dk) 

 

Et kig ind i din hverdag som viceforstander: 

Dine opgaver vil spænde bredt og dagene vil sjældent være ens. Du kommer til at navigere i en somme tider uforudsigelig hverdag, hvor du både løser forskellige ad hoc-opgaver og faste opgaver. Du vil f.eks. komme til at: 

  • Understøtter den faglige udvikling hos medarbejderne og være en del af et stærkt tværfagligt samarbejde, hvor du arbejder kompetenceunderstøttende
  • Løfte den faglige kvalitet, f.eks. ved at sikre kvalitet i dokumentation og implementere nye arbejdsgange og metoder
  • Sparre med plejehjemsforvaltningens kvalitetsudviklere om forbedringstiltag 
  • Være til stede i huset og understøtte et trygt og ligeværdigt arbejdsmiljø, være tydelig i din ledelse samt synlig og tilgængelig for medarbejderne på afdelingerne
  • Koordinere og planlægge indflytninger for nye beboere 
  • Planlægge onboarding og mentorordning for nye medarbejdere
  • Deltage i livet på plejehjemmet og være sammen med husets beboere og deres pårørende 
  • Mødes med det øvrige ledelsesteam i distriktet og plejehjemschefen for distrikt MidtØst. På møderne præsenteres vi for nye tiltag og indsatser og har faglige og ledelsesmæssige drøftelser

 

Som viceforstander vil du desuden understøtte Stine i det kontinuerlige arbejde med blandt andet at:

  • Fastholde fokus på at borgerne er i centrum og oplever sig set og hørt og respekteret
  • Sikre at plejehjemmet danner rammen om en meningsfuld tilværelse for beboerne og deres familier og venner
  • Skabe en arbejdspladskultur præget af en stærk faglighed, rummelighed, trivsel og højt til loftet.  

 

Som din nærmeste leder vil Stine være åben overfor dine gode ideer. Derudover vil du kunne forvente af Stine, at hun overholder aftaler, og at hun er tydelig og ærlig. I vil have faste sparringssamtaler, hvor I gennem ærlig og åben dialog vender muligheder og ideer og sparrer på kommende opgaver.  


Hvis du vil høre en forstander og en plejehjemschef fortælle, så klik ind på linket her: 
Bliv forstander i Aarhus Kommune - YouTube 
 

 Du er også meget velkommen til at aftale med Stine, at du kan komme forbi og hilse på. 


Din profil

Vi lægger vægt på, at du:
 

  • har et organisatorisk stærkt blik, trives med en meget stor berøringsflade og finder det naturligt at skabe samarbejdsrelationer på tværs af teams og afdelinger,
  • har kendskab til at arbejde i en kommunal organisation (gerne Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg),
  • har erfaring med eller lyst til ledelse og glæder dig til indgå i et dynamisk ledelsesfællesskab med Stine,
  • kan understøtte kvalitetsarbejdet, fokusere på praksisnær læring og er tæt på medarbejderne, når I sammen løser de sundhedsfaglige opgaver,
  • du har blik for, hvordan forskellige fagligheder kan sættes i spil og supplere hinanden sådan, at du fremmer det tværfaglige samarbejde,
  • du betragter et godt samarbejde med pårørende og en høj medarbejdertrivsel som fundamentet for at understøtte, at beboerne har et meningsfuldt hverdagsliv,
  • har et godt overblik, arbejder struktureret og vedholdende og har flair for at skabe struktur,
  • har et godt humør og bidrager til et arbejdsmiljø, hvor smil og humor er en del af hverdagen.

 

Om stillingen

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen ønskes tiltrådt 1. april 2024. 

Løn- og ansættelsesvilkår sker efter Overenskomsten for ledere i kommunernes ældre-, sundheds- og handicapområde, kostproduktion m.v., samt den forhåndsaftale Aarhus Kommune, Sundhed og Omsorg har indgået med DSR-lederforeningen, Ergoterapeutforeningen, Danske Fysioterapeuter og FOA-Århus.

Lønnen udgør pt. kr. 485.090,41 kr. årligt ekskl. pension.

Endelig lønfastsættelse sker efter aftale med den aftaleberettigede faglige organisation på baggrund af ansøgerens kvalifikationer

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål til stillingen, så kontakt forstander Stine Rose på telefon: 25540638 eller send en mail til: rost@aarhus.dk


Ansøgning

Klik på ”søg job” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Vi forventer at afvikle jobsamtaler den 19. og 22. februar 2024.

I forbindelse med ansættelse af ledere og chefer, anvender vi personprofilering, hvis du går videre til anden samtale, og der vil derfor være profiltilbagemeldinger 21. februar 2024.


1. samtalerunde

19. februar 2024 i tidsrummet 09.00-16.00


Profiltilbagemeldinger til kandidater

21. februar 2024 i tidsrummet 08.00-13.00


2. samtalerunde

22. september 2024 i tidsrummet 08.30-12.00


I Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at vi indhenter referencer og evt. straffeattest ifm. ansættelser

  
Om os:
Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg (MSO) i Aarhus Kommune arbejder med omsorg for ældre og sundhed for alle borgere.

 Vores strategi  De fem ledetråde  giver retning til vores arbejde og udfordrer vores adfærd og holdninger – med det simple formål, at vi hver dag bliver en smule bedre til at gøre vores arbejde til gavn for borgerne i Aarhus. Læs mere om vores strategi og forståelsesramme inden første samtale, se  Lederjob (aarhus.dk)

Som ny leder bliver du mødt af et obligatorisk onboardingsprogram, og vi lægger vægt på, at alle vores ledere løbende kompetenceudvikler sig Derfor har vi både in house lederuddannelse, og der er mulighed for at tage lederuddannelsen ”Diplomuddannelse i ledelse” over en årrække.

 Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.

Aarhus Kommune er en af yllands største arbejdspladser, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os, Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.  

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med! 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Thit Jensens Gade 3, Aarhus Ø, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5978187

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet