Ydelsessagsbehandler til Jobcenter Aarhus, Center for virksomhedsvendte ydelser og pension, Ydelsescenteret i Aarhus kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Arbejdsstedet er Jægergården, som er placeret lige ved siden af Bruuns Galleri og banegården, og tæt på rutebilstationen.

Du kan se frem til at blive en del af en afdeling, der består af 21 medarbejdere og en afdelingsleder. 

Om jobbet:
Vores hovedopgave er at sikre, at borgerne får den rette ydelse til rette tid og med rette faglige begrundelse. Konkret betyder det, at du har egen sagsstamme, hvor du har selvstændig kompetence til bevilling, ansvaret for at sikre rettidige udbetalinger, og sørger for en tæt opfølgning i den enkelte sag.                                                                                 

Arbejdsopgaver
De opgaver, som du kommer til at løse sammen med dine nye kollegaer, er følgende:

  • Behandling af ansøgning om helbredstillæg og personligt tillæg efter Pensionsloven 
  • Administration af borgerens økonomi – særligt førtidspension og folkepension
  • Behandling af ansøgning om enkeltydelser efter Aktivlovens §§ 81 til 85
  • Behandling af ansøgning om sygebehandling efter Aktivlovens §82
  • Behandle ansøgninger om supplement til brøkpension efter Aktivloven 
  • Løbende sagsopfølgning og ad hoc-opgaver
  • Yde råd og vejledning til borgere igennem personlig og telefonisk henvendelse 

Vi lægger vægt på, at du har kendskab til en eller flere af overstående arbejdsopgaver.

Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til Aktivloven og Pensionslovens bestemmelser, men det er ikke et krav. 

Din profil:
Vi søger dig, der har følgende:

  • Du er grundig: Det er et område med meget lovgivning, som forudsætter, at du har en systematisk og struktureret tilgang til opgaven, samt god til at skabe overblik. 
  • Du kan se nuancerne: Vi arbejder i en verden, hvor der skal laves konkrete individuelle vurderinger og faglige skøn. Vi arbejder ud fra helhedsløsninger, med borgeren i centrum.                                                                                               
  • Du kan trives med et arbejdsområde der konstant udvikler sig: Vi arbejder hele tiden på at optimere vores arbejdsgange og samarbejde. Det forudsætter, at du har gode samarbejdsevner og er omstillingsparat. Du bidrager til, og støtter op om den positive udvikling.                                              
  • Du er god til at skrive og tale med borgerne: Du skriver et enkelt, forståeligt dansk og er bevidst om, at borgerne har vidt forskellige forudsætninger og baggrunde. Du er serviceminded og kommunikerer respektfuldt og anerkendende med borgeren.
  • Din baggrund: Du er uddannet assistent indenfor offentlig administration, eller har lignende uddannelse.                                                                            
  • Dine IT-forudsætninger; Du har flair for at arbejde i IT-systemer, og kan navigere rundt i de forskellige fagsystemer. Vi arbejder blandt andet i systemer som KY, KP, NOVA, Sapa med flere. 
  • Du kan lide at være en del af fællesskabet; Du kan bidrage positivt til det sociale og faglige i afdelingen. 
     

Derfor skal du vælge os:

Vi tilbyder:

  • Vi er en afdeling hvor faglighed og engagement ligger på et højt niveau og hvor sparring er en del af hverdagen
  • Vi arbejder efter princippet ”frihed under ansvar”, hvor du får indflydelse på egen tilrettelæggelse af arbejdet i det daglige
  • Altid mulighed for faglig støtte og sparring i opgaveløsningen
  • Vi har en uformel stemning, hvor der er let til humor
  • Vi har kaffe-/ og frugtordning, fleksibel arbejdstid, motionsrum og mulighed for hjemmearbejde efter aftale

    Løn og ansættelsesvilkår:
    Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst med HK på baggrund af kvalifikationer.
      
    Ugentligt timetal: Fuldtid

    Hvis du vil vide mere:
    Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Nermina Klitgaard på telefon +4589405531.

    Ansøgning
    Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
     
    Ansøgningsfrist:  22-02-2024
     
    Vi forventer, at 1. samtale finder sted i uge 9. 


    Om Aarhus Kommune
    Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

22-02-2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 15B, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5984660

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet