Bliv proces- og kommunikationskonsulent for banebrydende chatbotprojekt i kommunerne

dato

Om jobbet:
Vi søger en Proces- og Kommunikationskonsulent til kommunernes samarbejde om Chatbot MUNI.   

36 kommuner i Den Digitale Hotline (DDH) har siden 2020 arbejdet med en borgervendt chatbo., Chatbotten, som er i en rivende udvikling, fungerer p.t. på mange kommuners hjemmesider på tvær af kommuner som en del af den kommunale serviceudvikling.  Vores chatbotsamarbejde er et pionerprojekt indenfor den offentlige sektor. Chatbotten er en effektiv og solid assistent for borgere, som via dialoger, på skrift og i tale, har adgang til kommunen hele døgnet.

Der er ambitiøse visioner for, hvordan chatbotten skal øge værdiskabelsen for samarbejdskommunerne og i den service vi sikrer for borgerne

Det bliver din opgave at stå i spidsen denne værdiforøgelse. Du har forståelse for processer og forretning og er en glimrende kommunikator. Du skal opbygge og pleje kontakten til kommunerne, og dermed være med til at sikre, at samarbejdet og chatbotten udvikler sig i overensstemmelse med kommunernes behov. Du trækker her på din baggrund indenfor IT, kommunikation og din særlige interesse for kunstig intelligens som en del af de kommunale serviceudvikling.

Det sker i tæt samarbejde med vores Chatbot manager, som har det overordnede ansvar for daglig drift, monitorering, træning samt udvikling af chatbotten. Du vil også have et tæt samarbejde til sekretariatet og styregruppen i Den Digitale Hotline.

Dine opgaver kommer blandt andet til at indebære:

  • Du skal opsætte effektive processer for, at udviklingsprojekterne i Chatbotten implementeres til gavn for alle samarbejdskommuner. 
  • Du skal pleje kontakten til kommunerne igennem blandt andet netværksmøder for Chatbot Superbrugere 
  • Du skal planlægge og afholde en årlig Chatbot Dag for eksisterende og kommende kommuner i Chatbot projektet 
  • Du skal sørge for, at alle samarbejdskommuner er opdaterede omkring de seneste udviklingsinitiativer samt fremdriften i projektet via nyhedsbreve og hjemmesideopdateringer 
  • Du skal udbrede kendskabet til Chatbot projektet via LinkedIn og relevante digitaliseringskonferencer.  

Du bliver en del af et stærkt team bestående af en AI Product Manager, Conversational AI Designer samt projektleder, der siden 2020 løbende har løftet kvaliteten af den fælles Chatbot MUNI. Det er et selvkørende team, der er præget af en høj grad af medbestemmelse, passion og engagement og godt kollegaskab.   

I dag er vi 36 kommuner i samarbejdet. Vi forestiller os at endnu flere kommuner bliver en del af samarbejdet. Landets største kommunale chatbotprojekt giver enestående muligheder for at trække på indsigter, fagligheder og engagement på tværs af kommunerne. Vi forstiller os derfor - qua din sans for forretning og proces - at du opbygger effektive rammer, og med tiden søsætter en egentlig læringsplatform, til gavn for alle chatbottens interessenter

Du vil selvfølgelig være en naturlig del af udviklingsprojekterne og garant for at synergierne udnyttes og implementeringen organiseres effektivt til gavn for kommunerne. 

Som en naturlig del at dit arbejde sikrer du, at nye udviklingstrin, fremdrift, og nyheder i vores chatbot, kommunikeres ud til offentligheden, gennem nyhedsbreve, SoMe opslag og pressemeddelelser. Du orienterer dig naturligvis i relevante fora, fx i regi af KL og Digitaliseringsstyrelsen. 

Der vil kunne forekomme prioritering af andre opgaver afhængig af din faglig og personlige profil. 

Du vil referere til Chefen for Borgerservice, Lene Hartig Danielsen, som også er formand for styregruppen i Den Digitale Hotline og MUNI samarbejdet.

 

Din profil:
Du skal have en kandidatuddannelse og gerne lidt erfaring

Du skal have en IT-baggrund gerne med fokus på kommunikation, samarbejde og udvikling af kommunal service

Du skal have et systematisk og strategisk mindset og have flair for proces og kommunikation.

Du skal have kendskab til brugen af AI teknologi borgervendt til effektivisering og kvalitetsforbedring.

Du skal have kendskab til servicekanaler i en offentlig kontekst – Kontaktcenter og Chatbot.

Du skal have erfaring med tværkommunale samarbejde

Det en fordel, hvis du kender til serviceudvikling i den offentlige organisation.  

Det er en fordel, hvis du er metodestærk og har kendskab til statistik  

Vi forventer, du har gode samarbejdsevner


Derfor skal du vælge os:
Vi tilbyder udviklingsorienteret arbejdsplads på et fagligt højt niveau med engageret kollegaer, som har en uformel og humoristisk omgangstone. Vi har en fleksibel arbejdstilrettelæggelse og værdsætter selvstændighed og samarbejde højt

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 32

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Chef for Borgerservice Lene Hartig Danielsen på telefon 29204355 eller til projektleder Torben Glock 30690120.  
Du er velkommen til at kontakte os i perioden 23. -29. november 2024.
 

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfrist:  den 6. december 2024
 
Vi forventer, at 1. samtale finder sted den 7. januar 2025

Om os
Din arbejdsplads bliver på DOKK1 i Aarhus. Her bliver du en del af projekt- og udviklingsteamet i Borgerservice med 15 medarbejdere med forskellige faglige baggrunde, som arbejder i et storrumskontor med meget forskellige borgerservice-relaterede projekter indenfor serviceudvikling, demokrati og medborgerskab, internationalisering og digitalisering. Vi er en afdeling med høj trivsel, hvor vi lægger vægt på faglig sparring og på god stemning kollegerne imellem. 

Du kan se en video om afdelingen her: https://youtu.be/-CpzsZRoVGw
 
Om Kultur og Borgerservice
Kultur og Borgerservice er hjertet i Aarhus' identitet. Vi fokuserer på at gøre kulturproduktion, kulturelle oplevelser, borgerservice og fritidsaktiviteter tilgængelige og inkluderende for alle. Det styrker fællesskabet, øger livskvaliteten og skaber en attraktiv kommune, der tiltrækker nye borgere, turister og virksomheder. Kulturen og fritidslivet er afgørende for at forme vores samfund og inspirere kommende generationer. Kom og vær med!


Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgerne og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt, og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus en god by for alle. 

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med! 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid (32-32 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Hack Kampmanns Plads 2, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6153261

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet