Torsdag aften lidt over kl. 18.00 opstod der en usædvanlig hændelse på Aarhus Letbane, da en 50-årig mand steg på det forkerte tog ved Aarhus Hovedbanegård. Manden, der troede, at toget kørte mod Odder, befandt sig i stedet på et tog mod Lystrup.
Da han opdagede fejlen, trak han i nødbremsen for at komme ud, hvilket førte til en voldsom diskussion med letbaneføreren. Manden var utilfreds med føreren, og situationen eskalerede, hvilket resulterede i, at politiet blev tilkaldt.
Den 50-årige mand blev efterfølgende sigtet for uberettiget at have trukket i nødbremsen, hvilket er en overtrædelse af Jernbaneloven.
Kilde: Østjyllands Politi