Økonomikonsulent til Digitalisering

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Tiltrædelse d. 1/8-2023 eller snarest herefter 

Har du styr på driftsøkonomi og har du erfaring med strategisk økonomistyring og udvikling af økonomiske styringsmodeller og dataanalyser? Så har vi jobbet til dig. 

Digitaliseringsstaben søger en økonomikonsulent, som dels får ansvaret for afdelingens driftsøkonomi og dels ansvaret for at udvikle og styre de økonomiske modeller og økonomien for vores projekt- og udviklingsøkonomi.  

Om stillingen 

I Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse (MSB) er vi i gang med digital transformation. For Digitaliseringsstaben betyder det, at vi understøtter driften i dels at effektivisere arbejdsgange, og dels at omstille den måde servicen leveres til borgerne på – den digitale transformation.  

For begge temaer spiller økonomi en hovedrolle. Mange af digitaliseringsindsatserne skal effektivisere driften, hvorfor der er en forventning om at frigøre økonomi og timer i driften til mere direkte borgerkontakt. I den digitale transformation indfører og bruger vi teknologier på en ny måde i driften. Det sker typisk gennem først en mindre afprøvning, hvor der afsættes og styres en mindre økonomisk pulje, og dernæst, hvis projektet er levedygtigt med bl.a. en positiv økonomiske business case, skaleres projektet til fuld skala og evt. spredes til andre områder i driften. I overgangen til fuld skala arbejder vi med forskellige måder at finansiere skaleringen på, bl.a. eksterne og interne fonde og puljer, såvel som prioritering af midler lokalt til initialinvesteringen og derefter løbende ”afdrage” på denne gennem det økonomiske provenu i business casen. 

Du får ansvaret for den samlede økonomiske portefølje i Digitaliseringsstaben; dvs. vores driftsøkonomi, som består af løn og personalerelaterede omkostninger og faste udgifter til it-systemer og leverandører mv., og vores projekt- og udviklingsøkonomi, som består af udarbejdelse af økonomimodeller, at styre den overordnede økonomi for projekter og indsatser – herunder hjemtagne fonds- og puljemidler og sikre opfølgning og rapportering til ledelsen mv. 

Du får en attraktiv stilling, hvor du i høj grad selv er med til at udvikle og tilrettelægge dit jobindhold. Du er eksperten, der ved hvad der skal til, og du er interesseret i og har erfaring med at sikre driftsøkonomien og drive økonomiske udviklingsprocesser.  

Dine opgaver 

Vi ønsker os overordnet, at du tager ansvar for at optimere vores driftsøkonomi og at du tager ansvar for at udvikle vores projekt- og udviklingsøkonomi, som i disse år er under stor forandring, grundet arbejdet med digital transformation. 

Som økonomikonsulent skal du optimere de økonomiske forudsætninger for driften af Digitaliseringsstaben samt bidrage til den digitale transformation af forvaltningens arbejdsprocesser. Din rolle bliver dels at være ledelsens rådgiver ift. økonomiske dispositioner og dels projektledernes sparringspartner ift. projektøkonomi. Af væsentlige opgaver kan nævnes: 

  • Økonomianalyser - prognosticere afdelingens omkostningsudvikling og proaktivt foreslå tiltag, der kan afhjælpe ubalancer  
  • Foreslå og anvise styringsmekanismer der fremmer den digitale dagsorden - eks. investerings-, skalerings- og udfaktureringsmodeller 
  • Automatiseret rapportering på leder-, mellemleder- og projektlederniveau med indbygget afvigelseskontrol 
  • Ledelsesoplæg – risikovurdere, konsekvensberegne, varsle og foreslå løsninger.  
  • Varetage Digitaliseringsstabens budgetlægning og del af regnskabsprocedurerne – herunder kvartalsvise indberetninger til Økonomi. 
  • Udarbejde månedlig økonomirapport til ledelsen i Digitalisering 
  • Inventory-opgørelser - kravsstille rapporter om bestanden/bestykning og samstille med økonomibilledet mhp. optimeringstiltag.  
  • Projektøkonomi - herunder business cases, burn charts, afvigelseskontrol og bistand til økonomisk risikostyring.  

Din profil 

Vi søger en kollega, der har bred økonomisk indsigt og som har flair for både drifts- og udviklingsopgaven i en bæredygtig IT-økonomi. 

  • Du har en relevant akademisk uddannelse – fx cand. oecon, cand.scient.pol., cand. merc. eller lignende. 
  • Du arbejder selvstændigt, proaktivt og løsningsorienteret. 
  • Du er en stærk formidler, der kan omsætte kompliceret materiale til ledelsesinformation 
  • Du er hjælpsom, generøs med din faglighed og nysgerrig på dine kollegers opgaveløsning 
  • Du har erfaring med økonomistyring fra en lignende stilling  
  • Du er rutineret i anvendelse af SAP og KMD OPUS-platformen 

Derfor skal du vælge os: 

  • Vi har en uformel omgangstone og der er en sund og god grundstemning i afdelingen. Vi sætter stor pris på at være sammen som kolleger og holder fællesarrangementer, hvor vi kommer ud af huset, ser fodbold sammen eller giver den max gas i husbandet til årets julefrokost.  
  • Du får udfordrende opgaver, der sørger for, at du holder dig på tæerne og udvikler dine kompetencer.  
  • Til gengæld gør du det aldrig alene - du får rig mulighed for faglig sparring hos dine kolleger og leder og vi forventer det samme fra dig. 
  • Vi har fleksible arbejdstider og god balance mellem arbejds- og privatliv. Vi bruger hjemmearbejdspladsen når børnene ikke er helt raske eller når du har brug for at have ro og koncentration omkring en opgave. 
  • Du får en spændende og inspirerende arbejdsplads med gode muligheder for personlig og faglig udvikling. 

Digitaliseringsstaben servicerer ca. 6.000 brugere fordelt på mange lokationer og faggrupper. Der er ca. 50 personer ansat i Digitalisering fordelt på tre underafdelinger. Du bliver ansat i Strategi og Styring, der er en fagligt og opgavemæssigt meget mangfoldig afdeling. Vi tæller i dag 18 medarbejdere, hvis opgave det er at drive, understøtte og kvalificere den digitale transformation i forvaltningen. Afdelingens portefølje er meget bred og spænder bl.a. over GDPR, projektarbejde, e-læring og økonomi, som på forskellig vis er med til at styrke forvaltningens omstilling og ibrugtagning af digitale løsninger og teknologi. 

Løn og ansættelsesvilkår   

Der er tale om en stilling på fuldmægtigniveau på 37 timer pr. uge. Tjenestestedet er Værkmestergade 15 B, 8000 Aarhus C. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.   

Hvis du vil vide mere   

Yderligere oplysninger om stillingens faglige indhold kan fås ved henvendelse til digitaliseringschef Thomas Krumbak på thokru@aarhus.dk eller send en SMS på tlf. 3022 1010, så ringer Thomas dig op.  

Du kan også kontakte nærmeste leder, kontorchef for Strategi og Styring, Cecilie Mortensen, for at høre nærmere om afdelingen, ansættelsesvilkår mv. Cecilie kan kontaktes på morcec@aarhus.dk og på telefon 42803013 

Ansøgning   

Hvis du ønsker at søge, klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.  

Ansøgningsfrist: d. 15/6 -2023. 

Ansættelsessamtaler   

Vi afholder ansættelsessamtaler i uge 25 og evt. 26.  

Om magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse   

Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse yder hjælp til kommunens borgere på social- og beskæftigelsesområdet. På beskæftigelsesområdet ydes tilbud til borgere, der står uden for eller i risiko for at miste tilknytningen til arbejdsmarkedet. Det kan blandt andet være kontanthjælpsmodtagere, revalidender, førtidspensionister, sygedagpengemodtagere samt nyankomne flygtninge og indvandrere. På socialområdet ydes blandt andet tilbud til personer med handicap, sindslidende, misbrugere samt udsatte børn og unge.   

Magistratsafdelingen er organiseret i en række driftsområder samt stabsfunktioner og beskæftiger ca. 4.300 medarbejdere.  


Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

15-06-2023

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 15B, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/okonomikonsulent-til-digitalisering/0sbg82/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5838389

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet